آلرژی و جراحی زیبایی بینی

رینیت آلرژیک (حساسیت بینی) مانند سایر آلرژی ها زمانی ایجاد می‌شود که که سیستم ایمنی بدن به چیزی در محیط مانند گرد و غبار، گرد گل و… حساس شده و بیش از حد واکنش نشان دهد.

انواع رنیت آلرژیک (حساسیت بینی)

رینیت آلرژیک ممکن است دایمی یا فصلی باشد؛ رینیت آلرژیک فصلی ناشی از آلرژن‌های فصلی است مانند گرده گل‌ها و گیاهان در فصل‌هایی مانند بهار، اوایل تابستان و پاییز.

رینیت آلرژیک دایمی می‌تواند ناشی از موجودات میکروسکوپی که در گرد و خاک زندگی می‌کند، کپک، آلرژن‌های حیوانی، گرده‌ گل‌ها، گیاهان و درختان باشد.

آلرژی و جراحی بینی

علائم رینیت آلرژیک

  • آبریزش بینی
  • گرفتگی بینی
  • خارش چشم، دهان یا پوست
  • عطسه
  • تورم و پف پلک‌ها
  • سرفه
  • خستگی (که اغلب به این دلیل است که علایم ذکر شده مانع خواب کافی و راحت می‌شود)

 

آیا آلرژی با جراحی بینی درمان می‌شود؟

آلرژی در نتیجه واکنش‌های شدید سیستم ایمنی شما نسبت به برخی از آلرژن‌ها ایجاد می‌شود و از ساختار بینی نشئت نگرفته است. بنابراین درمان آلرژی ارتباطی با جراحی بینی ندارد.

بهترین زمان جراحی زیبایی بینی برای افرادی که آلرژی دارند چه زمانی است؟

اگر شما دچار حساسیت فصلی هستید و قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارید بهتر است بعد از مشورت‌های لازم با پزشک خود، زمانی از سال را برای جراحی انتخاب کنید که حساسیت ندارید و یا حسایست شما در آن زمان کمتر است.

تاثیر آلرژی بر دوره نقاهت بعد از عمل

اکثر افرادی که آلرژی داشتند و جراحی بینی انجام دادند در دوران نقاهت مشکلی برایشان به وجود نیامده است. احساس گرفتگی بینی پس از جراحی بینی یک امر کاملا طبیعی است که به علت تورم راه‌های هوایی بینی بسته می شود.

شما تا مدتی بعد از جراحی بینی نمی توانید با فین کردن بینی خود را تخلیه کنید، که باعث می شود احساس ناراحتی داشته باشید. اگر بعد از جراحی بینی احساس کردید که دچار حملات آلرژیک شدید حتما قبل از استفاده از هر گونه دارویی با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید بهبود بینی شما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

 

جراحی زیبایی در ایران

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت