ارتودنسی و جراحی زیبایی بینی

در بین افرادی که خواهان انجام جراحی زیبایی بینی هستند افرادی وجود دارند که قصد انجام ارتودنسی را نیز دارند و اغلب این سوال برای آنها وجود دارد که زمان مناسب برای انجام جراحی بینی برای آنها چه زمانی هست؟

چه مدت  قبل یا بعد از جراحی بینی میتوان ارتودنسی کرد؟

ارتودنسی موجب حرکت دندان‌ها و گاهی حرکت فک‌ها از جای خود می‌شود و ممکن است موجب تغییر فرم و موقعیت لب‌ها، تعادل بین لب و بینی، زاویه بینی و لب و نیمرخ صورت شود. و این تغییرات بعد از ارتودنسی مسلما بر تصمیم جراح بینی در خصوص فرم جدید بینی شما تاثیر خواهد داشت. از طرف دیگر در طول ویزیت‌های ارتودنسی فشارهایی از طرف دست پزشک هرچند کم،به صورت و بینی بیمار وارد می‌شود.

به همین دلایل توصیه می‌شود که فرد ابتدا ارتودنسی انجام دهد تا موقعیت فک و لب‌ها ثابت شود (زیرا یکی از نکات مهم در جراحی بینی زاویه لب‌ها با بینی می‌باشد) و بعد اقدام به انجام عمل زیبایی بینی کند. علاوه بر آن دیگر نگرانی وارد شدن فشار به بینی در حین ویزیت‌های ارتودنسی و آسیب دیدن بینی وجود نخواهد داشت.

ارتودنسی و جراحی زیبایی بینی

جراحی فک و عمل زیبایی بینی

افرادی هم که نیاز به جراحی فک دارند بهتر است قبل از انجام عمل زیبایی بینی فکشان را جراحی کنند. مخصوصا افرادی که نیاز به جراحی فک بالا دارند توصیه می‌شود بعد از یک سال اقدام به انجام عمل بینی کنند زیرا فک بالا در جراحی بینی نقش بسزایی دارد و باید درمان به طور کامل صورت گیرد و بعد از آن اقدام به جراحی بینی شود.

 

انحراف بینی و جراحی فک

اگر بیمار دچار گرفتگی و انحراف بینی باشد باید قبل از انجام جراحی فک اقدام به رفع انحراف بینی خود کند زیرا گرفتگی بینی می‌تواند بر روند رشد فک اثر منفی بگذارد و باعث تغییر شکل فک بالا و پایین شود. گرفتگی بینی موجب افزایش تنفس دهانی شده و با گذشت زمان باعث تغییر شکل فک بالا به سمت جلو و فک پایین به سمت عقب می‌شود. به این ترتیب رشد دندان‌ها دچار مشکل شده و در یک ردیف رشد نخواهند کرد.

این افراد ابتدا باید گرفتگی و انحراف بینی خود را درمان کنند و سپس اقدام به جراحی فک و پروتز چانه نمایند.

 

جراحی بینی به روش باز یا بسته؟

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت