جراحی بینی با بیحسی یا بیهوشی؟

برای انجام عمل جراحی بینی یکی از مواردی که باید پزشک و بیمار در خصوصش باهم به تفاهم برسند نوع عمل جراحی هست. بدین منظور که جراحی به چه صورتی انجام شود. جراحی بینی با بیحسی یا بیهوشی؟ برخی از افراد به دلیل ترس از بیهوشی خواستار بی‌حسی هستند و برخی دیگر به دلیل ترس از اتاق عمل، جراحی و… خواستار بیهوشی کامل هستند. اما  به راستی کدام روش برای جراحی بینی مناسب‌تر است؟

انواع بیحسی و بیهوشی

بیحسی موضعی

بیحسی منطقه‌ای

بیهوشی عمومی

در بی‌حسی موضعی با تزریق داروی بی‌حسی یک ناحیه کوچک از بدن شما بی‌حس می‌شود و در بی‌حسی منطقه‌ای یک منطقه از بدن بی‌حس خواهد شد اما در هر دوحالت شما هوشیاری خود را خواهید داشت مگر اینکه با استفاده از داروهای آرام بخش به خواب بروید اما بی‌هوش نخواهید شد.

اما در بیهوشی عمومی علاوه براینکه بدن شما تسکین و آرامش می‌یابد هوشیاری خود را نیز در طول جراحی از دست خواهید داد.

جراحی بینی با بیحسی

جراحی بینی با بیحسی بهتر است یا بیهوشی؟

انجام عمل زیبایی بینی هم با بیحسی امکان پذیر است و هم بیهوشی. در گذشته انجام این عمل با بیحسی رواج بیشتری داشت و تعداد زیادی از پزشکان با بیحسی عمل می‌کردند اما امروزه معمولا انجام عمل با بیهوشی عمومی را ترجیح می‌دهند.

بیماران به علت اینکه در بی‌حسی هوشیار هستند، وقتی در طول انجام عمل جراحی شاهد کارهایی که درطول جراحی بر روی بینی انجام می‌شود مانند برش بینی، شکستن استخوان بینی، دیدن خون (در افرادی که ترس از خون دارند) و… اغلب دچار ترس و استرس شده و گاهی در نیمه راه جراحی منصرف می‌شوند و در روند جراحی خلل ایجاد می‌کنند. به دلایل ذکر شده و اینکه بیمار خاطره بد از اتاق عمل نداشته باشد و ایمن بودن بیهوشی عمومی وقتی زیر نظر متخصص بیهوشی انجام شود، امروزه متخصصین، بیهوشی عمومی را به بی‌حسی در جراحی بینی ترجیح می‌دهند.

آیا ممکن است در وسط عمل به هوش بیایم؟

بی‌هوشی عمومی به وسیله‌ی یک ماده‌ی بی‌هوش کننده که جلوی بینی شما گرفته می‌شود یا تزریق می‌شود انجام خواهد شد و شما در طول عمل جراحی بی هوش خواهید بود و پس از آن بیدار می‌شوید.

تمام این مراحل از بیهوش شدن تا به هوش آمدن بیمار تحت نظر و کنترل متخصص بیهوشی صورت خواهد گرفت. و همچنین متخصص بیهوشی درطول جراحی نیز وضعیت هوشیاری شما رو تحت کنترل خود دارد پس جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود.

عوارض و خطرات بیهوشی

آلرژی به داروهای بیهوشی، اختلال در تنفس، اختلال در ضربان قلب،ایست قلبی و… را میتوان به عنوان برخی از خطرات بیهوشی نام برد. اما اگر بیهوشی توسط پزشک متخصص انجام شود و با توجه به آزمایشاتی که قبل از عمل انجام می‌شود وضعیت شما برای بیهوشی برای متخصصین بهتر مشخص می‌شود احتمال این خطرات بسیار کاهش می‌یابد. نکته قابل توجه این هست که اگر قصد انجام هرگونه عمل جراحی از جمله جراحی زیبایی بینی را دارید حتما پزشک خود را از تمامی مشکلات از جمله انواع آلرژی‌ها، سوابق بیماری و … مطلع کنید تا تمامی تدابیر لازم برای حفظ سلامت و امنیت شما انجام شود.

گالری جراحی بینی

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت