علت کاهش حس چشایی بعد از جراحی بینی

کاهش حس چشایی بعد از جراحی بینی :

کاهش حس چشایی بعد از جراحی بینی

چرا حس چشایی بعد از جراحی بینی تغییر می‌کند؟

کاهش حس چشایی و کاهش حس بویایی  از جمله عوارض برطرف شونده رینوپلاستی است.

حس چشايى يكى از حواسى است كه متكى و وابسته به حس بويايى است برای داشتن حس چشایی خوب اول باید بویایی خوبی داشته باشیم.

همه این موضوع را تجربه کرده ایم که در هنگام سرما خوردگی که در اثر کیپ شدن بینی قدرت بویایی خود را از دست می‌دهیم ، در درک مزه غذاها هم دچار مشکل می‌شویم و دچار کاهش حس پشایی می شویم.

بعد از جراحی زیبایی بینی نیز همین عارضه اتفاق می‌افتد. بعد از عمل بینی به مدت یک إلی دو ماه ورم مخاط داخلی بینی به طور موقت باعث کاهش حس بویایی می‌شود و به دنبال آن حس چشایی نیز کاهش می‌یابد. اما این عارضه موقتی است و بعد از یک تا دو ماه حس بویایی و چشایی فرد هر دو به حالت طبیعی اولیه باز می‌گردند.

بنابراین اگر نزد یک جراح بینی خوب و با تجربه تحت جراحی رینوپلاستی قرار گرفته اید، نگران حس بویایی و چشایی خود نباشید.

 

مشکلات بویایی بعد از جراحی بینی

مشکلات بویایی بعد از جراحی بینی از جمله عوارض برطرف شونده جراحی است. به علت آسیب بافت بینی در حین جراحی ، حس بویایی دچار اختلال می‌شود و پس از درمان بافت های بینی مجدداً به حالت گذشته باز می‌گردد.

تعداد زیادی از متقاضیان جراحی زیبایی بینی نگران از دست دادن حس بویایی خود هستند. کاهش حس بویایی از عوارض موقتی جراحی زیبایی بینی می باشد که دلیل آن وجود ترشحات زیاد یا ورم و التهاب بافت های درون بینی پس از جراحی می باشد.

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت