هشتمین همایش سراسری اختلالات خواب (گفتگو دکتر آمالی با رادیو سلامت)

گفتگوی زنده رادیویی در خصوص هشتمین همایش سراسری اختلالات خواب با دکتر امین آمالی دبیر علمی همایش

اختلالات خواب مشکلی است که تقریبا گریبان گیر همه هست. درباره اختلالات خواب چه محورهایی را در همایش مطرح خواهید کرد؟

علم خواب در دنیای امروز یکی از علوم نوپا و در حال پیشرفت هست و رشته‌های مختلفی را در خود دخیل کرده است. رشته‌های علوم پایه از قبیل ژنتیک، فیزیولوژی، آمار، اپیدمیولوژی، رشته‌های تخصصی از قبیل نورولوژی، گوش و حلق و بینی، جراحی فک و صورت، طب کار، ریه، غدد و… همه و همه درکنار هم هستند و در پیش بردن این علم و درمان کمک می‌کنند. محورهای هشتمین همایش سراسری اختلالات خواب نیز تمام این مواردی است که عرض کردم و سعی کردیم تقریبا تمامی این محورها را پوشش خوبی داده باشیم.

 این همایش به چه صورت برگزار می‌شود؟

از زمان شروع به کار انجمن علمی تخصصی خواب ایران این همایش‌ها به صورت دوسالانه برگزار می‌شود. و هدف آن پیشرفت اصولی این علم در میان جامعه پزشکی بوده است.

شما این پیشرفت اصولی در درمان اختلالات خواب را می‌بینید؟

بله قطعا همینطور است. مهم ترین دستاوردی که در این سال ها در اختلالات خواب ایجاد شده همین تفهیم که این رشته یک رشته چند رشته‌ای است و با همکاری رشته‌های متفاوت است که ما میتونیم به تشخیص و درمان برسیم.

بیمارانی به ما به عنوان متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه می‌کنند، من این بیماران را بعد از تشخیص اولیه به متخصص ریه معرفی میکنم. و یا بیمارانی هستند که از متخصصین ریه و یا اعصاب به من معرفی می‌شوند و همین هماهنگی بین رشته‌ای هست که در کل دنیا باعث پیشرفت این رشته شده است. در ایران هم با همت انجمن علمی پزشکی خواب ایران اتفاق افتاده است.

عمده اختلالات خواب ناشی از چه مواردی است؟

اختلالات خواب طیف وسیعی دارد. در راس مسائلی که اختلالات خواب را ایجاد می‌کنند، وضعیت آناتومیک در خصوص استخوان‌های صورت، بینی، کام نرم، کام سخت، اینها مسائلی است که ساختاری هستند و در کنار آنها مسائل دیگر از قبیل بیماری‌های ریه، چاقی و افزایش وزن میتوانند منجر به اختلالات خواب شوند.

 

درمان اختلالات خواب

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت