چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی

چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی بینی همانند تورم بینی بعد از جراحی کاملاً طبیعی است و همانطور که ورم بینی مدتی بعد از جراحی بینی از بین می‌رود، چرب شدن بینی بعد از جراحی نیز دائمی نیست و بعد از گذشت چند ماه برطرف خواهد شد. حتی اگر افراد قبل از جراحی بینی پوست خشکی داشته‌اند، باز هم چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی امری عادی است که به دلایل: زخمی که روی بینی ایجاد شده ، پانسمان و عدم شستشوی پوست بینی در مدت زمان بهبودی اتفاق می افتد. همچنین سبب بروز جوش‌ بر روی بینی می شود و اگر پوست فرد چرب باشد، حساسیت پوستش نسبت به جوش، ده برابر بیش‌تر خواهد بود.

چرب شدن پوست بینی

 علل چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی

صدمه به بینی

وقتی بینی صدمه ببیند، پوست بینی به صورت طبیعی با این آسیب مقابله می کند. چربی‌ها در بدن ما نقش عایق را دارند و غدد چربی پوست بینی برای جبران آسیبی که به بینی وارد شده، چربی ترشح می کنند و این سبب چرب شدن پوست بینی می شود.

پانسمان روی بینی

پس از اتمام جراحی بینی، روی بینی پانسمان می‌شود. پانسمان روی بینی سبب می‌شود که منافذ بینی بسته شوند و چربی روی پوست بینی انباشته شود. همچنین به دلیل وجود پانسمان، پوست بینی تا چند روز شسته نمی‌شود و این امر نیز باعث تجمع چربی‌ها روی پوست بینی می‌شود.

 

راهکارهای درمان چرب شدن پوست بینی بعد از جراحی بینی

  • بعد از برداشتن اسپلینت و پانسمان از روی بینی ، پوست بینی خود را با دستمالی ساده و تمیز، پاک سازی کنید و مراقب باشید که به بینی فشار وارد نشود.
  • همچنین هر بار بعد از برداشتن چسب بینی، این کار را انجام داده و با استفاده از دستمال تمیز چربی پوست بینی را تمیز کنید.
  • استفاده از برخی لایه‌بردارها نیز برای از بین بردن چربی پوست بینی بعد از جراحی مناسب است، اما پوست بینی بعد از جراحی در مراحل اولیه بسیار حساس است و حتماً باید با نظر پزشک از این لایه‌بردارها استفاده شود.

چرب شدن پوست بینی

احتیاط در پاکسازی پوست بینی بعد از جراحی

اجتناب از به کار بردن کرم‌ها و داروهای قوی پاکسازی بر روی پوست بینی حداقل تا سه ماه بعد از جراحی بینی

اجتناب از به کار بردن نوارهای جذب چربی که منافذ پوست را باز می کنند حداقل تا سه ماه بعد از جراحی بینی

تقریباً یک ماه بعد از جراحی بینی، با مشورت و صلاحدید بهترین جراح  بینی می‌توانید از محصولات مراقبتی خاص جهت رفع مشکل منافذ پوست بینی و چربی آن استفاده کنید.

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت