تزریق ژل لب

تزریق ژل

برای تزریق ژل در نواحی مختلف صورت از مواد متفاوتی استفاده می‌شود. یکی شایع‌ترین آنها ژل‌های اسید هیالورونیک است که به صورت آماده در بازار وجود دارد و اگر به شیوه درست و علمی و توسط فردی که با آناتومی ناحیه به خوبی آشنایی دارد تزریق شوند عوارض خیلی کمی خواهند داشت.

این ژل‌ها به صورت سرنگ‌های آماده در بازار موجود هستند. و یکی از مزایای این فیلر Office base بودن آن هست که به راحتی در مطب قابل استفاده است.

قبل از تزریق با مواد بی‌حس کننده موضعی مثل پمادهای املا که با برندهای مختلفی در بازار موجود هستند، ناحیه تزریق را بی‌حس می‌کنیم تا بیمار زمان تزریق ناراحتی نداشته باشد و بتواند به راحتی تزریق را تحمل کند.

برخی از ژل‌ها حاوی مقداری لیدوکائین هستند و در همان تزریق‌های اول ناحیه تزریق بی‌حس می‌شود و بیمار درد کمتری را حس می‌کند.

ماندگاری ژل چقدر است؟

ژل‌ها از لحاظ ماندگاری اعداد مختلفی دارند. اما به طور معمول ماندگاری بین 8 ماه تا یک سال و نیم دارند. هرچند که در نهایت همه ژل جذب نخواهد شد و همیشه مقادیری از آن برای فرد باقی خواهد ماند.

 

قبل از تزریق ژل به چه مواردی باید توجه کرد؟

تزریق در نواحی مختلف صورت هرچند که کار نسبتا ساده‌ای به نظر می‌آید ولی مثل هر عملی که در صورت و هرجای دیگر بدن انجام می‌شود قبل از آن حتما باید مستندسازی لازم انجام بگیرد.

حتما از بیمار عکس‌های استاندارد باید تهیه بکنیم برای آنالیز خودمون و مقایسه قبل و بعد از انجام تزریق.

حتما از بیمار درمورد اختلالات انعقادی، مصرف داروی خاص و هرگونه بیماری که دارد باید سوال شود تا با این کار به ظاهر ساده مشکلی را برای بیمار ایجاد نکنیم.

تزریق ژل لب

نکاتی که بعد از تزریق ژل باید مورد توجه قرار گیرد

بعد از تزریق حتما از بیمار می‌خواهیم که مایعات فراوان بنوشد مخصوصا آب که خاصیت ژل‌های هیالورونیک این هست که آب را به خودشان جذب می‌کنند.

از بیمار می‌خواهیم که اگر بعد از تزریق در ناحیه موردنظر احساس درد کرد بلافاصله با ما تماس بگیرد و مراجعه کند. بخاطر اینکه یکی از خطراتی که در مورد تزریق ژل هست مخصوصا اگر به شیوه درست تزریق نشود، خطرات نکروز، ایسکمی و انسداد عروق در ناحیه تزریق هست. و هر فردی که تزریق را انجام می‌دهد باید آمادگی مواجحه با آنها را داشته باشد و اینکه بداند اگر هر یک از این خطرات احتمالی ایجاد شد چه اقدام درستی باید انجام بدهد.

اگر بیماری پس از تزریق درد داشته باشد اولین کاری که از بیمار می‌خواهیم این هست که به هیچ عنوان از کمپرس سرد استفاده نکند زیرا خونرسانی منطقه را بیشتر دچار اختلال خواهد کرد و باید سریعا به ما مراجعه بکند.

عوارضی که امکان دارد بعد از تزریق ژل ایجاد شود معمولا در ساعت‌های اولیه هست و فرد متوجه می‌شود و مراجعه می‌کند.

یک سری عوارض بعد از تزریق ژل هست که خود برطرف شونده هستند مانند کبودی و ادم در ناحیه تزریق که در چند روز اول برطرف می‌شود و نیاز به اقدام خاصی ندارد.

اگر تزریق کاملا استریل انجام شود هیچگونه نیازی به درمان آنتی بیوتیکی نیست و فرد بعد از تزریق می‌تواند به راحتی به زندگی عادی خودش ادامه دهد.

 

گالری تزریق ژل

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت