جراحی بزرگ کردن بینی بیش از حد کوچک

جراحی بزرگ کردن بینی برای افرادی انجام می شود که از لحاظ تنفسی دچار مشکل هستند و یا بینی آنها خیلی کوچک است و تناسبی با صورت آنها ندارد. در اکثر موارد علت کوچک بودن بینی جراحی های قبلی می باشد. در جراحی زیبایی بینی، جراح با تجربه دقت می کند که بینی بیش از حد کوچک نشود و با ابعاد صورت فرد تناسب داشته باشد.

زیبایی صورت در کوچک یا بزرگ بودن بینی نیست ، صورتی زیبا است که اندازه بینی با سایر اجزای صورت هماهنگ باشد. البته اندازه بینی به نژاد هم بستگی دارد.معمولاً بیشتر درخواست های جراحی زیبایی بینی برای کوچک کردن بینی است . ولی گاهی لازم است برای رسیدن به چهره زیبا به جای کوچک کردن بینی اقدام به بزرگ کردن بینی نمود.

جراحی بزرگ کردن بینی به این معنی نیست که بینی بیش از حد بزرگ شود. بلکه در این جراحی به تناسب بینی فرد نسبت به ابعاد صورتش توجه می شود. این جراحی با استفاده از تکنیک پیوند غضروف انجام می شود.

 

جراحی بزرگ کردن بینی

آیا بزرگ کردن بینی با جراحی امکان پذیر است؟

بله، در این جراحی بینی، پزشک با به کارگیری مهارت و تکنیک های لازم تمام برجستگی های مورد نظر را روی بینی اعمال می کند . پل بینی صاف شده و برجستگی بینی به حالت متعادل تبدیل می شود.

اگر نیاز به پیوند استخوان باشد، جراح از دنده ها ، استخوان پشت آرنج ، سطح بیرونی جمجمه ، ستیغ ران وغیره استفاده می کند . پیوند استخوان از این نواحی هیچ گونه مشکلی را برای ساختار استخوانی فرد ایجاد نخواهد کرد و اگر نیاز به استفاده از غضروف باشد ، جراح بینی از غضروف های اضافه در خود بینی، غضروف گوش ها و یا غضروف دنده فرد برای این کار استفاده می کند .

بعد از تعیین منبع غضروف و تهیه غضروف، جراح پوست بينی را بلند کرده و اسكلت بينی را بازسازی می کند. اندازه بينی فرد را با صورتش متناسب کرده و پوست بينی را روی اسكلت بينی قرار می دهد. بعد از بهبودی، فرد با بينی بزرگ تر و متناسب تر و نیز عملكرد بهتر از نظر تنفسی و بويایی زندگی نرمال و شادی را تجربه خواهد کرد.

 

امکان افزایش ارتفاع بینی با جراحی

افزایش ارتفاع بینی درواقع همان بزرگ کردن بینی است که به دو دلیل بیش از حد کوچک بودن بینی و یا رفع اختلالات تنفسی فرد انجام می شود. این کار با برداشتن غضروف از نقاط دیگر بدن و پیوند آنها به بینی انجام می شود. به دلیل انعطاف پذیر نبودن استخوان و جذب شدن آن، پیوند غضروف دربینی نسبت به استخوان دارای ارجحیت می باشد.

جراح بینی برای افرادی که به دلیل جراحی قبلی، علل ژنتیکی، ضربه خوردن و اختلالات تنفسی نیاز به بزرگ کردن بینی دارند، جراحی پیوند غضروف به بینی را انجام می دهد.

جراحی بزرگ کردن بینی

منابع غضروف برای پیوند به بینی

غضروف مصنوعی

غضروف مصنوعی ماندگاری خوبی دارد، اما ممكن است در درازمدت دچار عفونت شود و از پوست فرد بيرون بزند که در اين صورت عوارض ناهنجار و ناگواری را در پی خواهد داشت و در ظاهر بینی و کارایی آن اختلال ایجاد خواهد کرد. بنابراین بهتر است برای پیوند غضروف بینی از غضروف مصنوعی استفاده نشود.

غضروف هوموگرافت

غضروف افرادی است كه در اثر عوامل مختلف، حيات خود را از دست داده اند. غضروف بدن اين افراد را پس از اشعه دادن و ضدعفونی کردن، در بدن افراد ديگر استفاده می كنند. غضروف هوموگرافت احتمال عفونت بسيار كمتری دارد، اما در طی ده سال جذب می شود و از بين می رود و بينی دوباره به حالت قبلی برمی گردد. همچنین این خطر وجود دارد که بسياری از بيماری هایی كه اكنون شناخته شده نيستند توسط اين غضروف ها به فرد منتقل شوند. به این دلایل استفاده از غضروف هوموگرافت هم خیلی مورد تأييد جراحان بینی نمی باشد .

غضروف اُتوگرافت

بهترین منبع غضروف برای پیوند غضروف بینی، غضروف خود فرد است كه معمولاً از پشت گوش و يا دنده فرد برداشته می شود و هیچگونه عارضه ای برای فرد ایجاد نمی شود.

بهترین انتخاب اتوگرافت غضروف های پشت گوش فرد است، زیرا در ظاهر گوش تغییری ایجاد نمی شود و بر سیستم شنوایی او نیز هیچ اختلالی وارد نمی شود.تنها مشكل این است که گوش مقدار زیادی غضروف به جراح نمی دهد و اگر بينی فرد بيش از حد كوچك شده باشد يا دريچه های بينی خيلی تنگ شده باشند، غضروف كافی برای بازسازی بينی نمی توان از گوش گرفت.

بهترین منبع اتوگرافت غضروف دنده فرد است. غضروف دنده مقدار زيادی غضروف در اختيار جراح قرار می دهد و تنها مشکلی که ایجاد می شود، يك جای بخيه حدود سه تا چهار سانتی زير سينه فرد باقی می ماند.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

جراحی ترمیمی بینی ، سخت‌ترین جراحی زیبایی در کل بدن

 

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت