جراحی بینی خوکی یا بینی سربالا

بینی خوکی نوعی بینی است که برای صورت فرد بسیار کوتاه باشد، یعنی این که فاصله بین پایه تا نوک بینی بسیار کم است، در نتیجه نوک بینی رو به بالا می‌چرخد و بینی خوکی شکل می‌شود و یکی از مشکلات بعد از جراحی زیبایی بینی که به دلیل عدم مهارت و بی تجربگی جراح ایجاد می شود.

بینی خوکی

 

جراحی بینی به دو صورت طبیعی و فانتزی انجام می شود. در جراحی بینی طبیعی فقط عیوب بینی (قوز بینی ، انحراف تیغه بینی و غیره) اصلاح می شود. اما در جراحی بینی فانتزی علاوه بر اصلاح عیوب با ایجاد تغییراتی نوک بینی سربالا می شود. در جراحی فانتزی برداشتن بیش از حد غضروف بینی باعث می شود تا نوک بینی بیش از حد بالا رفته و ظاهر بینی غیرطبیعی شود که در اصطلاح به آن بینی خوکی می گویند.

بعضی از افراد خود به دنبال بینی خوکی هستند و از جراح می خواهند تا بینی آنها را بیش از  اندازه کوچک و سر بالا کند ولی این افراد باید بدانند که این نوع بینی نه تنها ظاهر بینی را زیبا نمی کند، بلکه در تنفس آنها مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. کوچک شدن بیش از اندازه بینی راه مجاری تنفسی را بسته و جلوی نفس کشیدن از بینی را خواهد گرفت.

 

چه زمانی برای ترمیم بینی خوکی مناسب است؟

زمان مناسب برای انجام جراحی بینی خوکی زمانی است که ورم ناشی از جراحی بینی اولیه بهبود یابد و پوست بینی شل شود و نباید خیلی دیر شود که پوست بینی جمع شود، چون در این صورت اعمال تغییرات دشوارتر خواهد بود. به همین دلیل بهترین زمان حداقل یک سال بعد از جراحی قبلی است.

 

جراحی ترمیمی بینی خوکی چگونه انجام می شود؟

این جراحی به دو روش انجام می شود :

1 _ استفاده از گرافت بزرگ کننده

در این روش از غضروف دنده و یا تیغه بینی در میان سوراخ های بینی برای بلندتر کردن نوک بینی استفاده می شود. در بعضی از جراحی های ترمیمی، از غضروف گوش نیز استفاده می شود، اما غضروف گوش به دلیل نداشتن استحکام کافی برای نگه داشتن نوک بینی مناسب نمی باشد. گرافت بزرگ کننده به تیغه فعلی بینی متصل می شود،و علاوه بر بلندتر کردن نوک بینی، ساختار محکمی را نیز ایجاد می کند. به این ترتیب فرم بینی از حالت خوکی خارج می شود.

2 _ استفاده از گرافت اسپریدر

یکی دیگر از روش های اصلاح سربالا بودن بیش از حد نوک بینی، استفاده از گرافت اسپریدر می باشد. گرافت اسپریدر بلندتر از گرافت بزرگ کننده است به همین دلیل ساختار بهتری برای چرخش نوک بینی ایجاد می کند.

بینی خوکی

عوارض جراحی بینی خوکی چیست؟

از آنجایی که در بینی خوکی بافت های غضروفی و پوست قسمت پایینی بینی بیش از اندازه برداشته شده و نوک بینی بیش از اندازه بالا رفته، در واقع آسیب ساختاری به بینی وارد شده است و به همین دلیل تنفس شخص دچار مشکل می شود. همچنین بینی خوکی جلوه ای غیر طبیعی دارد و از فواصل دور سوراخ های بینی نمایان است. این مدل بینی علاوه بر اینکه ظاهر خوبی ندارد، جراحی ثانویه ای که برای اصلاح بینی خوکی انجام می‌شود، مانند هر جراحی دیگری با عوارضی خاص مانند: عفونت، خونریزی و واکنش به بیهوشی همراه خواهد بود. بنابراین بهتر است افراد از همان ابتدا برای انجام جراحی زیبایی بینی خود به یک جراح با تجربه و با تکنیک مراجعه نمایند تا گرفتار این مشکلات و عوارض نشوند.

 

جراحی ترمیمی بینی ، سخت‌ترین جراحی زیبایی در کل بدن

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت