رینوپلاستی بدون جراحی

رینوپلاستی بدون جراحی روشی موقت برای برطرف کردن اشکالات جزئی در بینی به وسیله تزریق ژل، تزریق بوتاکس و نخ های لیفتینگ می باشد. روش های غیر جراحی رینوپلاستی توصیه شده نمی باشند زیرا موقت هستند و منجر به آسیب به بافت بینی می شوند و افرادی که سابقه انجام این اعمال را داشته باشند انجام جراحی بینی در آنها به دلیل اسیب بافت بینی دشوار تر می شود.

رینوپلاستی بدون جراحی

کاربردهای ژل در رینوپلاستی بدون جراحی

از جمله مشکلات خفیف و جزئی در بینی که با روش رینوپلاستی بدون جراحی و با تزریق ژل برطرف می شوند، عبارتند از:

  • قوز کاذب بینی
  • گودی بین ابرو و بینی
  • برجسته کردن نوک بینی
  • نوک بینی شیاردار و دوشاخه
  • بینی زین اسبی
  • پایین آوردن کلوملای عقب رفته بینی
  • اصلاح زاویه بین لب و بینی
  • اشکالات خفیف باقی مانده از رینوپلاستی قبلی
  • بینی های نژاد زرد که در نمای روبرو پهن و در نمای نیم رخ گود هستند.

 

در رینوپلاستی بدون جراحی از چه نوع ژل هایی استفاده می شود؟

ژل هایی که در گذشته برای تزریق در قسمت های مختلف بدن استفاده می شدند، ژل هایی بودند که ماندگاری دائمی یا طولانی مدت داشتند و بعد از مدتی مشکلاتی را در بدن ایجاد می کردند.

امروزه در روش های نوین پزشکی از ژل هایی استفاده می  شود که ترکیب اصلی آنها هیارولونیک اسید است. از آن جایی که این ماده به طور طبیعی در مایع بین سلولی بدن وجود دارد، ژل های امروزی  با بدن سازگار بوده و قابل جذب هستند. ماندگاری این ژل ها حدود 6 تا 10 ماه است.

رینوپلاستی بدون جراحی

تزریق ژل در رینوپلاستی بدون جراحی چگونه انجام می شود؟

جراح تزریق را با سرسوزن بسیار ظریفی که درد آن حداکثر در حد گزش پشه است، انجام می دهد. در ابتدا برای اینکه فرد مطمئن شود که پس از تزریق ژل، بینی او زیباتر خواهد شد یا نه، جراح در همان نقاطی از بینی که قرار است ژل تزریق شود، سرم فیزیولوژیک تزریق می کند، به این ترتیب فرد تغییراتی را که بعد از تزریق ژل روی بینی او ایجاد خواهد شد می بیند و پس از اطمینان و رضایت، چند روز بعد برای تزریق ژل مراجعه می کند.

 

چه کسانی برای انجام رینوپلاستی بدون جراحی مناسب نیستند؟

افرادی که می خواهند بینی کوچکی داشته باشند و خواهان ایجاد تغییرات عمده ای در بینی خود هستند، کاندیداهای مناسبی برای انجام رینوپلاستی بدون جراحی نیستند.

 

جراحی بینی گوشتی بدون بازگشت

 

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت