معیارهای زیبایی بینی چیست؟

زیبایی یک امر نسبی است. معیارهای زیبایی باتوجه به جنسیت، قومیت و فرهنگ هرفرد میتواند متفاوت باشد. با این وجود یک وجه مشترک وجود دارد و آن هم این است که همه تعادل و توازن را دوست دارند.

نکته مهم در مورد زیبایی بینی این است که بینی را به عنوان جزئی مجزا در صورت در نظر نگیریم و اندازه و شکل آن را متناسب با سایر اجزای صورت دستکاری کنیم وبدانیم تنها سایز و شکل عضو خاصی در صورت مهم نیست بلکه تناسب آن با سایر اجزای صورت اهمیت دارد. بینی جراحی شده باید هم زیبا باشد و هم طبیعی و این دو نباید در تناقض باهم باشند.

یکی از تقسیم بندی‌هایی که از آن در علم زیبایی شناسی استفاده می‌شود  تقسیم صورت به سه قسمت است که شامل:

فاصله خط رویش مو تا ریشه بینی(معمولا میان دو ابرو)

 فاصله ریشه بینی تا زیر بینی

و فاصله زیربینی تا برآمدگی چانه است که باید صورت را به سه قسمت مساوی تقسیم نماید. البته این نسبت‌ها نیز در مردان و زنان و در نژادهای گوناگون متفاوت است.

 

معیارهای زیبایی بینی:

 

انحراف بینی:

اگرخطی عمودی و مستقیم از نقطه خط وسط میان ابروها به خط وسط برجستگی چانه رسم کنیم، این خط باید لب‌ها و بینی را به دو قسمت مساوی تقسیم کند و اگر اینگونه نباشد یا بینی در خارج از خط وسط قرار گیرد، عدم تقارن در دو سمت صورت و یا اختلالات در فک بیمار وجود داشته باشد باید توسط پزشک تشخیص داده شود و برای بیمار توضیح داده شود.

ارتباط بینی با چشم‌ها:

درصورتیکه فاصله میان چشم‌ها درصورت طبیعی باشد،عرض و پهنای قاعده بینی (فاصله میان سوراخهای بینی) باید مساوی با فاصله میان لبه داخلی شکاف میان دو چشم باشد.

پهنای بینی:

پهنای قسمت استخوانی بینی باید حدود  ۶۰ تا ۷۰% پهنای قاعده بینی باشد.

 


ارتفاع بینی:

به فاصله نوک بینی تا صورت گفته می‌شود. ارتفاع بینی باید حدود 67 درصد طول بینی باشد.

میزان انحنا در پشت بینی:

در صورتی که خط مستقیم از ریشه بینی به نوک آن رسم کنیم در مردان برجستگی باید در روی این خط باشد و در زنان دو میلی متر پایین تر از این خط قرار گیرد.

معیارهای زیبایی بینی

در نگاه از پایین:

ارتفاع سوراخهای بینی باید دو برابر فاصله میان بالای سوراخ بینی تا نوک بینی باشد.

زاویه میان لب و بینی:

زاویه میان خطی که عمود بر لب فوقانی(در صورت طبیعی بودن آن)رسم می شود و خطیکه از عقب به جلوی سوراخ بینی رسم می شود است که در مردان 90 تا 95 درجه و در زنان 95 تا 100 درجه باید باشد.

درباره جراحی زیبایی بینی در اینجا بخوانید

 

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت