اثر کشیدن سیگار بر جراحی بینی

امروزه استعمال دخانیات از جمله کشیدن سیگار و قلیان بین مردم رواج زیادی یافته و مخصوصا در جوانان بیشتر به یک رفتار مدگرایانه تبدیل شده است. اما استعمال دخانیات چه تاثیری بر جراحی بینی خواهد داشت؟

مصرف دخانیات و افزایش احتمال خطر در بیهوشی

کشیدن سیگار و دخانیات باعث میشود مواد موجود در دود آنها که در خون افراد مصرف کننده موجود هست موجب اختلال در روند بیهوشی بیمار می‌شود. استعمال دخانیات موجب کاهش ظرفیت اکسیژن رسانی خون شده و احتمال مشکلات قلبی – تنفسی را در حین بیهوشی بالا می‌برد.

داروهای بیهوشی، می‌توانند بدن شما را تحت فشار قرار دهند، آنها ممکن است مقاومت شما را به عفونت پایین بیاورند. اگر سیگار بکشید، بدنتان کمتر می‌تواند از عهده‌ی مقابله با فشار ناشی از بی‌هوشی بر بیاید.

کشیدن سیگار و جراحی بینی

تاثیر دخانیات بر بینی جراحی شده

استعمال دخانیات روند بهبود را کند می‌کند. مواد موجود در سیگار موجب تنگ شدن عروق و کاهش خون رسانی می‌شود و در پی آن روند بهبود بافت‌های بینی کاهش می‌یابد. به همین دلیل کاهش ورم بینی و خوب شدن جای بخیه ها در افراد سیگاری زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

اگر امکان ترک سیگار را ندارید و قصد انجام جراحی بینی دارید، حداقل دو هفته قبل عمل و دو هفته بعد از عمل باید از مصرف سیگار خودداری کنید.

چه مدت بعد از جراحی بینی میتوان سیگار و قلیان کشید؟

حداقل تا 3 ماه بعد از جراحی بینی نباید دخانیات استعمال کرد.

 

گالری جراحی بینی

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت