کوچک کردن پره های بینی

عمل کوچک کردن پره های بینی برای افرادی که دارای بینی هایی با پره های پهن و بزرگ هستند انجام می شود. در شکل استاندارد صورت، پهنای بینی از نمای روبه رو باید برابر فاصله دوتا چشم از هم باشد. کوچک بودن بینی نیز گاهی به زیبایی آن می افزاید. زمانی که پهنای بینی فرد بیشتر از فاصله چشمانش باشد، به عمل کوچک کردن پره های بینی نیاز پیدا خواهد کرد. این جراحی به منظور کوچکتر کردن پهنای بینی با انجام برش هایی در این قسمت صورت می گیرد.

 

کوچک کردن پره های بینی

 

کوچک کردن پره های بینی در هر دو روش باز و بسته جراحی بینی با کوچک کردن سوراخها، یا کاهش پهنای بینی، و یا هر دو با هم انجام می شود. بنابراین حتی در روش جراحی بسته بینی باید پوست کناره بینی باز شود و اثر آن بر روی پوست باقی می ماند. البته جراح باتجربه، با مهارت خود این عمل را به گونه ای انجام خواهد داد که کمترین رد پایی از این جراحی بر صورت فرد باقی بماند.

 

روش کوچک کردن پره های بینی

جراحی پره های بینی به دو روش باز و بسته انجام می گیرد. خط برش برای این جراحی، در کناره های بینی و یک میلی متر بالاتر از چین کنار بینی در نظر گرفته می شود. اگر برش روی چین زده شود، جوش های چرکی در این ناحیه ایجاد می شوند و خارج کردن آنها برای بیمار مشکل ساز خواهد شد. از آنجایی که برش یک میلی متر بالاتر از چین بینی انجام می شود ممکن است محل برش مشخص باشد. این خط برش در افرادی که پوست سفید دارند بعد از مدتی محو خواهد شد. اما هر چه پوست بیمار تیره تر باشد، احتمال مشخص بودن خط برش بیشتر می شود.

 

روش های برش در پره های بینی

در جراحی بینی، برش در پره های بینی به دو روش انجام می شود.

در روش اول : جراح برش را بر روی چین کنار پره های بینی ایجاد می کند. در این روش خط برش مشخص نبوده و گم می شود، اما ممکن است در زیبایی انحنای بینی نسبت به صورت تأثير منفی داشته باشد و درناحیه چین صورت جوش های چرکی ایجاد می شود که فرد دچار مشکل شده و اقدام به خارج کردن آنها می کند.

در روش دوم : جراح برش را یک میلی متر بالاتر از چین کنار پره های بینی ایجاد می کند. این روش تأثیری در انحنای بینی نسبت به صورت ندارد، اما ممکن است خط برش مشخص باشد. در افرادی که پوست تیره ای دارند محل خط برش مشخص تر خواهد بود.

 

 

کوچک کردن پره های بینی

 کوچک کردن پره های بینی بدون جراحی

کوچک کردن پره های پهن بینی، بدون جراحی و با زدن بخیه نیز انجام می شود. اما این روش دائمی نبوده و بعد از مدتی بینی به حالت اولیه خود باز می گردد. در صورتی که بیمار می خواهد تغییر دائمی در بینی خود داشته باشد، با یک جراحی سرپایی و کوتاه مدت می تواند به هدف خود برسد. در این روش جراح با تجربه با ایجاد برش هایی در بغل پره های بینی آنها را کوچک می کند.

 

تورم پره های بینی بعد از جراحی

تورم پره های بینی بعد از جراحی کوچک کردن پره های بینی امری عادی بوده و نگران کننده نیست. و احتمال دارد در ناحیه بینی کبودی نیز مشاهده شود. تورم پره های بینی چند ماه بعد از جراحی رفع خواهد شد. این تورم ممکن است به دلیل پانسمان و گاز استریلی باشد که در سوراخ های بینی قرار می گیرد. استفاده از کمپرس یخ می تواند ورم پره های بینی را کاهش دهد.

 

علت بزرگی پره های بینی بعد از جراحی

بزرگی پره های بینی بعد از جراحی، امری طبیعی است و جای نگرانی نیست. زیرا پس از جراحی، پره های بینی به دلیل تورم در این ناحیه همچنان بزرگتر از حد انتظار مشاهده می شوند. نتیجه نهایی جراحی کوچک کردن پره های بینی پس از گذشت چند ماه نمایان می شود. با گذشت زمان مقدار ورم بینی کمتر شده و پره های بینی کوچکتر می شوند.

اما چنانچه فرد بعد از گذشت یک سال از بزرگی پره های بينى خود ناراضی باشد، لازم است به جراح مراجعه کند تا جراح با یک عمل ساده این مشکل را برطرف نماید.

 

مراقبت های بعد از جراحی پره های بینی

  • خودداری از لمس کردن پره های بینی و فشار آوردن به آن
  • اجتناب از انجام کارها و ورزش های سنگين
  • مصرف به موقع داروهای آنتی بیوتیک و داروهای تجویز شده توسط پزشک

 

دکتر امین آمالی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

2 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیمین
سیمین
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
من میخواهم عمل پره های بینی رو انجام بدم البته خودم چهار پنج ماهه که عمل کردم بینیم استخوانی بود ولی دکتر از بغل به پره های بینیم دست نزده متاسفانه
پره های بینیم هم بالا و پایینی هست یعنی یکیش بالاتر از دیگری هست
امکان داره فقط و فقط پره های بینیم با بیحسی اصلاح شه؟

Fateme
Fateme
1 سال قبل
پاسخ به  سیمین

سلام مشکلتون حل شد؟منم همین مشکل شما رو دارم

مصطفی
مصطفی
1 سال قبل
پاسخ به  سیمین

منم همین مشکلو دارم ?

ویرا
ویرا
1 سال قبل
پاسخ به  مصطفی

منم که مشکل شما دارم تازه نوکشم داده بالا بیشعور?

فاطمه
فاطمه
10 ماه قبل
پاسخ به  ویرا

چطور شد دماعتون ویرا خانوم ؟منم کاملا مشکل شمارو دارم چیکار کنم کاری میشه کرد

ماریا
ماریا
21 روز قبل
پاسخ به  فاطمه

متاسفانه منهم همینطور فقط استخوان بینیم رو تراشیده اونم الان یه مشت تراش مونده بالای بینیم که باید دوباره برم خارجش کنم.پره های بینیم الان بلند موندن وبابینیم اصلا تناسب ندارن

احمد
احمد
9 ماه قبل

بیشعور نوک‌ منم داده بالا 🙂

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت