نحوه استحمام بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی زیبایی بینی به علت وجود اسپلینت یا گچ بینی بر روی بینی 5 تا 7 روز باید از رفتن به حمام اجتناب کنید. و در صورت نیاز باید به نحوه استحمام دقت کنید

اسپلینت چیست؟

اسپلینت (گچ بینی) یک قالب پلاستیکی هست که پس از پایان جراحی روی بینی شما قرار داده می‌شود تا هم از بینی شما محافظت کند و هم به استخوان و غضروف‌های بینی کمک می‌کند تا در زمان ترمیم از جای خود حرکت نکنند. خیس شدن اسپلینت موجب شل شدن آن می‌شود و میتواند نتیجه عمل را تاحدی تحت تاثیر قرار دهد.

به همین علت به شما توصیه می‌شود که شب قبل از عمل حتما استحمام کنید و به خوبی سر و بدنتان را شستشو دهید تا بتوانید چند روز بعد از عمل حمام نروید.

اما اگر حتما لازم داشتید که استحمام کنید می‌توانید به شیوه‌ای که در ادامه توضیح خواهیم داد برای استحمام اقدام کنید.

استحمام بعد از جراحی بینی

آموزش شیوه صحیح استحمام بعد از جراحی بینی

اگر بعد از جراحی بینی قصد استحمام کردن را داشتید به هیچ عنوان به تنهایی به حمام نروید و حتما از یکی از عزیزانتان برای حمام کردن کمک بگیرید.

برای استحمام گردن به پایین بدن خود را مانند همیشه می‌توانید بشویید. اما برای شستشوی سر و موهایتان شما باید روی یک صندلی بنشینید، سرتا را رو به عقب خم کنید و از فرد دیگری بخواهید به آرامی شروع به شستن موهایتان کند بدون اینکه به گچ بینی شما آب بخورد.

در پایان هفته اول برای برداشت گچ بینی باید به پزشک خود مراجعه کنید. در روز مراجعه باید به حمام بروید و زیر دوش آب قرار بگیرید تا گچ بینی به خوبی آب بخورد و خیس شود تا پزشک بتواند آن را به راحتی از روی بینی شما بردارد.

 

نمونه جراحی زیبایی بینی دکتر امین آمالی بلافاصله بعد از برداشت اسپلینت

دکتر امین آمالی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت