جراحی بینی منگنه‌ای یا کلیپسی

بسیاری از افرادی که به منظور جراحی زیبایی بینی به ما مراجعه می‌کنند هدفشان از جراحی بینی کاهش سایز آن است. باید در نظر داشت این کاهش سایز تا حدی که ساختار بینی فرد اجازه می‌دهد امکان پذیر هست . در غیر این صورت کوچک کردن بیش از حد بینی منجر به دفرمیتی های گوناگون از جمله حالت بینی منگنه‌ای یا کلیپسی می‌شود.جراحی بینی منگنه ای از جمله جراحی های ترمیمی بینی می باشد.

بینی منگنه‌ای یا کلیپسی چیست؟

حالتی که در آن پره‌های بینی در نواحی مجاور نوک بینی فرورفته باشند، اصطلاح بینی منگنه ای یا کلیپسی اطلاق می‌گردد.

جراحی بینی منگنه ای

علت ایجاد بینی منگنه‌ای (کلیپسی) چیست؟

علت ایجاد آن دربرخی موارد مادرزادی و ژنتیکی است اما در اغلب موارد در نتیجه یک جراحی زیبایی ناموفق ایجاد می‌شود. این حالت معمولا با برداشتن بیش از حد غضروف های تحتانی – جانبی بینی ایجاد می‌شود که به تدریج با تشکیل بافت اسکار در آن منطقه پوست به سمت پایین کشیده شده و بینی نمای منگنه‌ای به خود می‌گیرد. این دفورمیتی معمولا با مشکلات تنفسی و بسته شدن سوراخ‌های بینی مخصوصا هنگام دم عمیق همراه است.

 

آیا بینی منگنه‌ای یا کلیپسی قابل درمان است؟

خوشبختانه امروزه روش‌های موثری برای درمان این عارضه وجود دارد. به طور معمول در جراحی بینی منگنه ای ، پزشک متخصص از گراف‌های غضروفی جهت اصلاح و ترمیم کمک می‌گیرد. این گراف‌ها در درجه اول از بدن خود فرد تهیه می‌شوند، از قسمت‌هایی چون گوش، دنده و غضروف انتهایی بینی. همیشه غضروف‌های بدن فرد نسبت به غضروف‌های اشعه دیده در اولویت هستند زیرا احتمال سازگاری بدن در آنها با لاتر و ریسک جرحی کمتر است.

 

بهترین جراح بینی کیست؟

جراحی ترمیمی بینی ماجده از استرالیا

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت