روش های غیر جراحی لیفت ابرو

روش های غیر جراحی لیفت ابرو

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو یکی از روش های جدید برای زیباتر شدن چهره است که طرفداران زیادی دارد. لیفت ابرو یعنی بالا کشیدن ابرو که تغییرات زیادی در صورت و چهره ایجاد می کند. بالاکشیدن ابرو ها سبب خوش فرم شدن ابروها، باز شدن چهره، برطرف شدن چین و چروک های زیر ابرو و درشت تر شدن چشم می شود.

با گذشت زمان عضلات پیشانی در اثر سن و گرانش زمین شروع به ضعیف و شل شدن می کنند و در نتیجه باعث افتادگی ابرو می شوند. این وضعیت، چهره افراد را دائما به صورت خسته و بی حال نشان می دهد. از طرف دیگر،سایه ابروها روی چشم، باعث ایجاد تصویری خشمگین از فرد می شود. بنابراین، برای از بین بردن این سایه و ایجاد چهره ای جوان و روشن از لیفت ابرو استفاده می شود.

 

لیفت ابرو

 

لیفت ابرو و تغییر حالت دادن به ابروها سبب ایجاد تعادل در صورت، تغییر حالت چهره و ایجاد نمای متفاوت در چشم ها (مثلاً بازتر نشان دادن چشم ها یا درشت تر جلوه دادن آنها) می شود.

لیفت ابرو با توجه به سن، برای از بین بردن خطوط پیشانی و خطوط عمیق بین دو ابرو انجام می شود. چون این تغییرات باعث شل شدن بافت پیشانی و افتادگی ابروها می شود، با لیفت ابرو هم ابروها فرم یکسان و جدید می گیرند و هم چروک پیشانی حذف شده و باعث جوان تر شدن صورت می شود.

 

چه افرادی نیاز به لیفت ابرو دارند؟

افرادی که ابروهای افتاده دارند یا به دلایل مختلف دچار افتادگی ابرو شده اند.

افرادی که چین وچروک عمیق در پیشانی دارند.

افرادی که خط اخم و چین و چروک عمیق بین دو ابرو دارند.

علل افتادگی ابروها

  • افزایش سن: کاهش میزان کلاژن و کاهش حالت کشسانی پوست از عوارض پیری می باشد که سبب افتادگی اعضای صورت و ایجاد چین و چروک می شود.
  • کاهش وزن شدید: با کاهش وزن لایه های چربی زیر پوست ابروها نیز کاهش یافته و افتادگی پلک و ابرو ایجاد می شود.
  • آسیب به صورت: وارد شدن ضربه و آسیب به صورت می تواند سبب بروز این عارضه شود.
  • ژنتیک: برخی افراد به دلایل ژنتیکی و به صورت مادرزادی با افتادگی پلک و ابرو متولد می شوند.
  • برخی بیماری ها: بعضی از بیماری ها مانند فلج بل می تواند سبب افتادگی ابروها شود.

 

لیفت ابرو
جراحی بینی, عمل بینی, جراحی زیبایی بینی, رینوپلاستی, دکتر امین آمالی, دکتر آمالی

 

روش های مختلفی برای لیفت و بالا کشیدن ابروها وجود دارد که شامل روش های غیرجراحی و روش های جراحی می شود. پزشک متخصص و متبحر با توجه و بررسی عوامل زیر در جلسه مشاوره، مناسب ترین و مؤثرترین روش را از بین روش های جراحی و غیر جراحی لیفت ابرو به بیمار توصیه می کند.

  • هدف و انگیزه فرد از انجام لیفت ابرو
  • میزان افتادگی ابروها
  • مقدار چین و چروک های پیشانی و خطوط بین ابروها
  • ارتفاع پیشانی
  • حالت چهره فرد
  • جنسیت فرد

 

روش های غیر جراحی لیفت ابرو چیست؟

تزریق بوتاکس

در این روش بخش های مشخص شده با استفاده از کرم های بی حس کننده موضعی، بی حس می شوند و بوتاکس از قسمت های بی حس شده تزریق می شود. تزریق این نوع پرکننده در عضلات، سبب فلج شدن آن ها و برطرف شدن چین و چروک های آن ناحیه از صورت می شود.

مدت زمان لازم برای انجام لیفت ابرو با تزریق بوتاکس چند دقیقه است و نتایج حاصل از این روش به مدت 3 تا 5 ماه ماندگاری دارد. عوارض موقت این روش کبودی و زخم های کوچک است که به زودی از بین خواهد رفت. بعد از تزریق بوتاکس فرد نیازی به استراحت نداشته و می تواند به راحتی به فعالیت های روزانه خود بپردازد.

 

لیفت با نخ

در این روش با استفاده از سوزن های ظریف، برش های نازکی به طول 3 تا 4 میلی متر در داخل ابرو ایجاد می شود و نخ هایی از طریق این شکاف ها وارد پوست می شود. وجود این نخ ها در زیر پوست سبب تحریک پوست به کلاژن سازی می شوند. کلاژن تولید شده چروک ها و فضاهای خالی پوست را که باعث شل شدن و افتادگی پوست شده اند، پر می کند، در نتیجه پوست کشیده و سفت می شود و چروک ها و افتادگی آن از بین می رود.

در این روش حالت طبیعی چهره حفظ شده و چهره جوانسازی شده مصنوعی به نظر نمی رسد. عوارض موقت این روش کمی قرمزی و تورم است که به زودی از بین می رود. اثرات این روش نیز موقت است و حدود یک سال ماندگاری دارد.

 

لیفت ابرو با لیزر

در این روش طی فرآیندی به نام نئوکلاژنز، تولید کلاژن در پوست افزایش می یابد و با برطرف شدن شل شدگی پوست و سفت و محکم کردن آن، ابروها بالا کشیده می شود. در این فرآیند حرارت لیزر ماهیچه های اطراف ابرو را گرم و منقبض می کند، انقباض ماهیچه ها پوست بالای پلک را بالا می کشد.

اثرات این روش بلافاصله بعد از درمان قابل مشاهده است. در لیفت ابرو با لیزر با توجه به اینکه در ناحیه مورد نظر برش هایی ایجاد می شود، احتمال ایجاد عفونت وجود دارد. همچنین لیفت ابرو با این روش در طی چند جلسه انجام می شود.

 

هایفوتراپی

در این روش انرژی امواج اولتراسوند با شدت و فرکانس بالا به طور موضعی وارد لایه های عمیق پوست می شوند و انعقاد حرارتی ایجاد شده سبب افزایش کلاژن سازی در پوست می شود و افزایش تولید کلاژن موجب کشیدگی و سفت شدن پوست پیشانی، برطرف شدن چین و چروک ها و بالاکشیده شدن ابروها می شود.

پس از انجام درمان با این روش، فرد در پوست صورت خود احساس سفتی می کند که این حالت موقت است و بعد از مدتی از بین می رود. نتیجه کامل این روش 8 تا 12 هفته ی بعد مشهود می شود.

 

مزایای روش های غیر جراحی لیفت ابرو

  • کوتاه بودن مدت زمان لازم برای انجام لیفت
  • کوتاه بودن دوران ریکاوری
  • عدم نیاز به گذراندن دوره نقاهت پس از جراحی
  • نمایان نبودن تغییر محسوس و طبیعی جلوه دادن تغییرات

 

تزریق بوتاکس

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت