برگزاری هشتمین همایش سراسری اختلالات خواب

 

هشتمین همایش سراسری اختلالات خواب از تاریخ 5 تا 7  اردیبهشت 97 در مرکز همایش های بیمارستان امام خمینی اجرا شد. در اين همايش هشت سمپوزیوم از گروه‌های مختلف فعال در علم اختلال خواب برگزار و سه کارگاه جانبی برای متخصصین و کارکنان فعال در کلینیک‌های خواب اجرا  شد.

دکتر امین آمالی دبیر علمی هشتمین همایش سراسری اختلالات خواب در خصوص این علم گفت:

علم خواب در دنیای امروزی علمی هست که رشته‌های مختلف تخصصی، فوق تخصصی و علوم پایه را درگیر می‌کند. رشته‌های علوم پایه از قبیل: بیهوشی، فارماکولوژی، ژنتیک، اپیدمیولوژی، آمار و …
و رشته‌های تخصصی از قبیل گوش و حلق و بینی، طب کار، روانپزشکی، جراحی‌های فک و صورت، ریه، غدد و… . همه در کنار هم درگیر هستند تا در جهت پیشرفت این علم و تشخیص و درمان بیماران کمک کنند.

این رشته در کل دنیا در مقایسه با سایر علوم پزشکی یک رشته نو ظهور است و در سراسر دنیا بر میزان ارزش، تحقیقات و مقالات این علم افزوده می‌شود.

اختلالات خواب

انجمن خواب ایران در سال 1384 در ایران تاسیس شد و زمان پایه گذاری این رشته در ایران مربوط به 15-16 سال پیش است. در دنیا هم پیشینه خیلی متفاوتی ندارد و در کل دنیا نیز علم جدیدی محسوب می‌شود.

وی افزود: در علم خواب به تشخیص، ارزیابی و درمان بیماران با مشکلات خواب پرداخته می شود. در اصطلاح عوام خروپف یکی از شایع‌ترین اختلالات خواب است، اما نکته حائز اهمیت در اختلالات خواب عوارضی است که در اثر توقف تنفس به‌صورت مرکزی و یا انسدادی ایجاد می‌شود و با نشانه‌های مختلف مانند خواب‌آلودگی روزانه، سردرد، افزایش فشارخون، اختلالات عروقی تا مسائلی مانند تصادفات رانندگی بروز می یابد و باعث می‌شود که این علم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

 

گفتگو دکتر آمالی با رادیو سلامت در خصوص هشتمین همایش سراسری اختلالات خواب

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت