جراحی انحراف بینی – جراحی بینی کج

یکی از بارزترین جراحی های بینی، جراحی انحراف بینی ( جراحی بینی کج ) می باشد. در علم زیبایی شناسی مهم ترین ویژگی یک چهره ی زیبا هماهنگی و تقارن بین اعضای آن است و از آنجایی که بینی در مرکز صورت قرار گرفته و بیشتر جلب توجه می کند ، تآثیر بیشتری بر روی زیبایی چهره دارد.از مهم ترین ویژگیهای بینی زیبا، صاف بودن بینی است و زمانی که بینی انحراف داشته باشد ، نظر دیگران را به خود جلب کرده و هماهنگی اعضای صورت را از بین می برد.

جراحی انحراف بینی

علت کج بودن بینی چیست؟

معمولا کجی بینی دو علت دارد: انحراف تیغه بینی و انحراف محور بینی که می تواند مادرزادی باشد یا در اثر عوامل محیطی مانند ضربه به وجود آمده باشد.

گاهی نیز بعد از جراحی زیبایی بینی به علت عدم مهارت جراح یا عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی توسط بیمار، بینی او کج می شود که در این صورت فرد به جراحی بینی ترمیمی نیاز پیدا می کند.

 

منظور از انحراف تیغه بینی و انحراف محور بینی چیست؟

هرگاه تیغه ی میانی بینی در داخل بینی منحرف شود ، انحراف بینی ایجاد می شود، که اگر این انحراف تیغه خفیف باشد تآثیری بر روی ظاهر بینی نخواهد داشت ، اما اگر انحراف تیغه ی بینی شدید باشد می تواند باعث کجی بینی نیز شود.در این صورت باید جراحی انحراف و زیبایی بینی همزمان انجام شود.

زمانی می گوییم بینی فردی کج است که بینی او نسبت به محور طولی ( خط فرضی که صورت را به دو قسمت تقسیم می کند) زاویه دار باشد و نوک بینی فرد به سمت بالا یا یک طرف انحراف داشته باشد.

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی ( جراحی بینی کج ) به چه روشی انجام می شود؟

در جراحی بینی کج ، جراح با در نظر گرفتن نقطه ی کجی بینی ، میزان پیچیدگی عمل بینی و موارد دیگر، یکی از دو روش جراحی بینی بسته یا جراحی بینی باز را انتخاب می کند.دراکثر موارد، جراحی بینی کج به روش باز انجام می شود، زیرا در روش جراحی بینی باز، جراح در حین جراحی توانایی ایجاد تغییرات گسترده ای را خواهد داشت.

 

نمونه جراحی انحراف بینی توسط دکتر امین آمالی

 

درباره انواع روش های جراحی بینی در اینجا بخوانید

 

 

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن
حسن
4 سال قبل

دکتر سلام
بینی من در اثر ضربه تو باشگاه ورزشی آسیب دیده و کج شده ، میشه فقط آسیب بینی برطرف بشه ؟ نمیخوام بینی خودم تغییری بکنه.

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت