جراحی ترمیمی بینی کوتاه (شورت نوز)

جراحی ترمیمی بینی کوتاه

یکی از انواع جراحی های ترمیمی بینی است که به دلیل کوتاه شدن بینی بعد از رینوپلاستی انجام می شود. بینی عضو تنفسی انسان است و به دلیل قرارگیری در مرکز صورت در وهله اول ارتباط با اطرافیان جلب توجه می کند، بنابراین کوتاه شدن بیش از حد و غیر طبیعی بینی می تواند مشکلات عمده ای در تنفس و زیبایی چهره فرد ایجاد نماید. به همین دلیل اگر فرم ظاهری بینی دارای عیوب یا ایراداتی باشد که زیبایی چهره فرد را تحت تأثیر قرار دهد یا مشکلات تنفسی برای او ایجاد کند، انجام جراحی ترمیمی بینی ضرورت می یابد.

 

چرا نیاز به جراحی ترمیمی بینی نیاز پیدا میکنیم؟

  • مشکلات تنفسی
  • برطرف نشدن قوز بینی به طور کامل
  • رفع نشدن کجی بینی
  • سربالایی شدن بینی بیش از حد طبیعی
  • قرینه نبودن سوراخ های بینی
  • افتادگی نوک بینی
  • کوتاه شدن بین

 

جراحی بینی کوتاه

 

اهمیت انتخاب جراح متخصص و متبحر برای جراحی ترمیمی بینی کوتاه

رینوپلاستی که به عنوان یک جراحی زیبایی راه حلی برای تغییر شکل بینی ، بهبود ظاهر و عملکرد آن است، یکی از پیچیده ترین عمل های زیبایی محسوب می شود. بنابراین اگر به هر دلیلی قرار باشد این جراحی مجددأ تکرار شود، بسیار ضروری است که توسط یک جراح بینی مجرب و ماهر انجام گیرد. زیرا هر بار که عمل ترمیمی انجام

می شود، فرآیند جراحی کمی پیچیده تر و حساس تر می شود و هر چه جراحی پیچیده تر شود ایجاد تغییرات لازمه با محدودیت بیشتری روبرو خواهد شد.

توجه داشته باشید اگر جراحی ترمیمی توسط جراحی که تخصص این جراحی یا تجربه و مهارت کافی برای انجام این جراحی را ندارد، انجام شود، ممکن است فرد را متحمل جراحی مجدد بینی برای بار سوم و حتی چهارم و پرداخت هزینه های بسیار گزاف نماید.

 

در چه مواردی انجام جراحی ترمیمی بینی کوتاه ضرورت می یابد

  • سوراخ بینی نامتقارن
  • انسداد مجرای هوایی بینی
  • غضروف یا استخوان فروریخته
  • تغییر شکل ناقص بینی
  • فروپاشی دریچه بینی
  • زخم زیاد در بینی
  • ظاهر غیر طبیعی بینی

 

جراحی ترمیمی بینی کوتاه را چه مدت بعد از جراحی اولیه می توان انجام داد؟

تورم بینی در دوره نقاهت جراحی اولیه عارضه ای طبیعی است که معمولاً 6 ماه تا یکسال به طول می انجامد و رؤیت نتیجه قطعی جراحی زیبایی بینی نیازمند رفع کامل تورم بینی می باشد. بنابراین نتیجه نهایی رینوپلاستی پس از گذشت این زمان مشخص می شود. به همین دلیل متخصص رینوپلاستی به بیمار توصیه می کند که حداقل یکسال پس از جراحی اولیه جهت انجام جراحی ترمیمی اقدام نماید.

 

تکنیک های جراحی ترمیمی بینی کوتاه

جراح و متخصص رینوپلاستی جهت ترمیم بینی کوتاه و رفع معایب آن از غضروف دنده یا گوش استفاده می کند. این جراحی مانند سایر عمل های بینی به دو روش بسته و باز انجام می شود. اصلاحات جزئی بینی می تواند با تکنیک بسته انجام شود، اما تغییرات ساختاری مهم در بینی کوتاه نیاز به انجام جراحی باز دارد.

جراح در تکنیک جراحی باز دید وسیع تر و دسترسی بهتری به استخوان و غضروف بینی دارد و از آنجایی که انجام جراحی ترمیمی بینی کوتاه نیازمند تغییرات پیچیده تر و گسترده تری است، جراح از این تکنیک استفاده می کند.

 

چرا جراحی ترمیمی بینی کوتاه گرانتر از جراحی اولیه است؟

رینوپلاستی یکی از چالش برانگیزترین جراحی های زیبایی است. زیرا بینی یکی از ساختارهای پیچیده بدن است که موقعیت واضحی در بخش میانی صورت و تأثیر به سزایی در زیبایی چهره ی فرد دارد.

جراحی ترمیمی بینی صرفأ به دلیل اصلاح نقائص ظاهری بینی انجام نمی شود و می تواند در راستای رفع انحراف تیغه بینی، انسداد مجرای هوایی و مشکلات تنفسی ناشی از جراحی قبلی صورت پذیرد.

جراحی ترمیمی بینی تخصصی است که نیاز به اصلاح همزمان ناهنجاری های بینی و حفظ حداکثر عملکرد آن دارد.

جراحی ترمیمی بینی کوتاه مستلزم پیوند و جایگزینی غضروف جدید با غضروف آسیب دیده یا اصلاح کمبود غضروف در ساختار بینی است.

جراحی ترمیمی بینی ماهیت بسیار دشوارتر، سخت تر و پیچیده تری از رینوپلاستی اولیه دارد، زیرا بافت زخم بینی ناشی از جراحی اولیه نیز می تواند نتیجه نهایی را در جراحی ترمیمی بینی محدود کند.

بنا به دلایلی که ذکر شد جراحی ترمیمی بینی به خاطر پیچیدگی و حساسیت بالایی که دارد هزینه ی بالاتری را برای بیمار ایجاد خواهد کرد.

جراحی ترمیمی بینی ، سخت‌ترین جراحی زیبایی در کل بدن

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت