جراحی های متعدد بینی – تا چندبار میشه جراحی بینی انجام داد؟

جراحی های متعدد بینی – جراحی بینی از پیچیده ترین جراحی های زیبایی است. که نتیجه آن می تواند بر کیفیت زندگی فرد و اعتماد به نفس او تأثیر بگذارد. هنگامی که نتیجه حاصل از عمل رينوپلاستی به زیباتر شدن بینی و چهره فرد بیانجامد، قطعاً رضایت خاطر بیمار را به همراه خواهد داشت. و بر میزان اعتماد به نفس وی خواهد افزود.

ولی در صورت نارضایتی فرد از نتیجه جراحی زیبایی بینی خود ( چه از لحاظ ظاهری و چه از جنبه عملکردی بینی)، فرد دچار کاهش اعتماد به نفس یا تحمل مشکلات تنفسی خواهد شد. در نتیجه این دسته از افراد برای رفع مشکلات زیبایی یا تنفسی بینی خود به ناچار برای انجام جراحی ترمیمی بینی اقدام خواهند کرد.

 

جراحی های متعدد بینی

 

بنابراین جهت پیشگیری از بروز مشکلات و عوارضی که ذکر شد به افراد توصیه می شود. که در صورت تمایل به انجام جراحی زیبایی بینی حتماً به بهترین جراح بینی تهران مراجعه نمایند. زیرا انجام این جراحی توسط جراحان نابلد و کم تجربه می تواند عوارض و نارضایتی افراد را به دنبال داشته باشد. و در نتیجه فرد ناچار به انجام جراحی ترمیمی شود. و بهتر است بدانید که جراحی ترمیمی دشواری های خود را داشته و در صورت عدم مهارت جراح، حتی ممکن است نارضایتی بیمار و اقدام او به انجام جراحی ترمیمی به بار سوم و یا دفعات بیشتر نیز بکشد.

لازم به ذکر است که علاوه بر نارضایتی فرد از نظر زیبایی یا تنفسی، علل دیگری مانند (ضربه خوردن و آسیب به بینی و یا شکستن بینی) پس از رینوپلاستی نیز می تواند دلایل اقدام به انجام جراحی های متعدد بینی باشد.

طبیعتاً جراحی ترمیمی بینی به نسبت جراحی اولیه از پیچیدگی بیشتری برخوردار است. و چه بسا افرادی که یک بار جراحی ترمیمی بینی انجام داده اند ولی باز هم از نتیجه عمل بینی خود رضایت نداشته و برای بار سوم تصمیم به جراحی ترمیمی بینی گرفته اند.

بنابراین انتخاب یک جراح رینوپلاستی متبحر و با تجربه در راستای کسب نتایج بهینه از جراحی اولیه و به خصوص جراحی ترمیمی بینی بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

جراحی های متعدد بینی

 

علل اقدام به جراحی ترمیمی بینی بعد از رینوپلاستی

  • نارضایتی فرد از فرم بینی
  • عوارض و مشکلات تنفسی مربوط به اختلال در عملکرد بینی
  • ضربه و آسیب به بینی پس از جراحی اولیه
  • شکستگی بینی در اثر حادثه پس از جراحی اولیه

 

چند بار می توان جراحی ترمیمی بینی انجام داد ؟

مسلماً بهتر است که تمام ایرادات بینی فرد توسط یک جراح متبحر در همان جراحی زیبایی اولیه مرتفع شود. و هیچگونه مشکل و عارضه ای برای فرد ایجاد نشود. زیرا در رینوپلاستی اولیه، غضروف و بافت بینی دست نخورده است و تصحیح نقایص بینی و فرمدهی متناسب به آن نیز آسان تر می باشد.

انجام جراحی های متعدد بینی به دلیل تغییراتی که در جراحی اولیه در بافت های بینی ایجاد شده. و به دلیل مشکلات به وجود آمده در بینی به علت عدم مهارت جراح، با پیچیدگی و حساسیت بالایی همراه خواهد بود. و قاعدتاً تکرار این عمل برای بار سوم و دفعات بیشتر نیز هرچند که امکانپذیر است. ولی رسیدن به نتیجه مطلوب ریسک بالایی خواهد داشت.

 

تکنیک های جراحی ترمیمی بینی

در جراحی های ترمیمی بینی، جراح با توجه به وسعت اشکالات جراحی قبلی، یکی از دو روش جراحی بینی بسته یا باز را جهت اصلاح ایرادات و بهبود فرم بینی انتخاب می کند.

جراح بینی می تواند اشکالات جزئی بینی (مانند وجود یک قوز استخوانی کوچک روی پل بینی یا ناهماهنگی سوراخ های بینی) را در عمل ترمیمی به روش جراحی بسته برطرف کند.

مثلاً جهت اصلاح عدم تقارن سوراخ های بینی، جراح غضروف کوچکی از یکی از نواحی پشت گوش یا دنده برداشته و آن را به پره های بینی پیوند زده و هماهنگی و تقارن لازم را در حفره های بینی ایجاد می کند.

اما در صورتی که اشکالات بینی وسیع باشد. (مانند افتادگی شدید در نوک بینی، بینی بیش از حد سربالا شده باشد. بینی کج شده و به یک سمت متمایل شده باشد). روش جراحی بسته پاسخگو نخواهد بود و باید جراحی ترمیمی بینی به روش باز انجام شود.

 

 

جراحی های متعدد بینی

 

چرا جراحی ترمیمی بینی برای بار سوم و چهارم و … ریسک پذیر است؟ 

گاهی اوقات پس از جراحی ثانویه بینی، باز هم بیمار از نتیجه جراحی رضایت ندارد. یا مشکلات تنفسی پیدا کرده و یا مشکلات قبلی او مجدداً برایش اتفاق افتاده است. در این صورت بینی فرد برای بار سوم تحت عمل جراحی قرار می گیرد. که طبعاً این جراحی نسبت به جراحی های اول و دوم پیچیده تر خواهد بود. و دقت و مهارت بسیار بالایی را لازم خواهد داشت، زیرا…

در جراحی های متعدد بینی، احتمال چسبندگی پوست به اسکلت بینی بسیار بالا است و حتی در بعضی موارد ممکن است هنگام بلند کردن پوست از روی بینی پارگی پوست اتفاق بیفتد و ساختار بینی به هم بریزد.

بنابراین برای انجام جراحی ترمیمی بینی باید یک جراح متبحر بینی که در این زمینه مهارت بسیار بالایی دارد و به راحتی قادر به انجام جراحی های ترمیمی برای بار دوم و سوم و حتی بیشتر می باشد را انتخاب نمود.

 

چرا عمل ترمیمی بینی نیاز به جراح متبحر و مجرب دارد؟

ترمیم بینی ای که قبلاً دو بار جراحی شده، پوست بینی ضخیم است. و اسکلت بینی کج شده، غضروف های پیوند شده در پشت بینی بد شکل قرار گرفته و لمس می شوند. پره های بینی بالا و پایین هستند. و فاصله نوک بینی از گونه بسیار زیاد شده است. جزء ترمیم های سخت محسوب می شود. که فقط یک جراح ترمیمی ماهر و با تجربه می تواند آن را انجام دهد. جراح متبحر با استفاده از غضروف دنده خود بیمار و غلاف عضله گیجگاهی، اشکالات بینی را برطرف کرده. و بینی را برای سومین بار با نتیجه ای موفقیت آمیز و رضایت بخش ترمیم می نماید.

 

توجه داشته باشید که بینی ای که برای سومین بار جراحی می شود تورم زیادتری خواهد داشت. و در آخر اینکه خوشبختانه در جراحی های ترمیمی بینی علی رغم پیچیدگی و سختی جراحی، تمام فاکتورهای بینی به جز فاکتورهای مربوط به کیفیت پوست و اسکار زیر بافت پوششی بینی، به درجاتی قابل اصلاح هستند.

 

جراحی ترمیمی بینی ، سخت‌ترین جراحی زیبایی در کل بدن

 

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت