جراحی بینی طبیعی

طبیعی و نچرال بودن یک سبک ماندگار است و حتی با گذشت زمان، قدیمی نشده و به اصطلاح از مد نمی افتد. حتی برای انجام جراحی بینی هم این مورد صدق می کند. خیلی از افراد هستند که نمی خواهند بعد از رینوپلاستی ، فرم صورت و بینی شان مصنوعی به نظر برسد. پس اگر هدف شما زیبایی در عین نچرال بودن است، جراحی بینی طبیعی را برای خود انتخاب کنید. با این انتخاب همزمان هم به تنفس راحت و هم زیبایی می رسید.

جراحی بینی طبیعی برای چه افرادی مناسب تر است ؟

خوشبختانه سبک طبیعی برای هر کسی که متقاضی جراحی بینی است مناسب است؛ چون در اعمال تغییرات و اصلاحات زیاده روی نمی شود. در واقع جراح به فرم و جزای صورت شما نگاه می کند و مطابق با آن شکل بینی را تغییر می دهد. مثل هر روند رینوپلاستی، طی عمل بینی طبیعی ، قوز بینی ، بزرگی و پهن بودن پره ها و دیگر مشکلات زیبایی و البته عملکردی برطرف می شود. اگر بینی گوشتی دارید ، شما هم گزینه بسیار خوبی برای جراحی بینی طبیعی هستید. ساختار دماغ های گوشتی نباید دچار تغییرات زیاد شوند ؛ از همین بابت است که فرم نچرال مناسب تر است.

عمل بینی طبیعی برای آقایان انتخاب بسیار مناسب و ایده آلی است؛ چرا؟ به این خاطر که این افراد نمیخواهند بخاطر عمل کردن بینی شان ، چهره شان حالت مصنوعی پیدا کند و به اصطلاح فرم مردانه خود را از دست بدهد. از این بابت معمولا آقایان سبک طبیعی را برای رینوپلاستی خود انتخاب می کنند.

ویژگی های بینی طبیعی

اندازه و سایز بینی های نچرال برخلاف فرم عروسکی، خیلی کوچک و باریک نمی شوند. پل بینی هم قوس و انحنای چندان قابل توجهی ندارد. معمولا نوک بینی در جراحی بینی طبیعی، گرد است. سوراخ های بینی تنگ و کوچک نمی شوند و به طور کلی بینی فرم سر بالایی نخواهد داشت.

مزایای جراحی بینی طبیعی

  • معمولا شدت عوارض جانبی پس از عمل بینی طبیعی کمتر است
  • دوره نقاهت به نسبت کوتاه تر
  • ایجاد ظاهری طبیعی برای چهره
  • مناسب بودن برای اکثر افراد با هر جنسیتی
  • کمک به بهبود اعتماد به نفس

اقدامات قبل از جراحی بینی طبیعی

قبل از جراحی بینی طبیعی باید جسم و ذهن تان را برای عمل آماده کنید. برای این آماده سازی به اقداماتی نیاز دارید که در ادامه برای شما توضیح داده شده اند:

1- مشاوره با جراح : دیدار اولیه با جراح بینی بسیار مهم است. در این دوره ، افراد می ‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات جراحی ، انتظارات خود ، و نحوه پیشرفت درمان کسب کنند.

2- ارزیابی ‌های پزشکی : برای اینکه پروسه جراحی به طور دقیق برنامه ریزی شود، پزشک پرونده پزشکی و هر موردی که به سلامت شما مربوط می شود را بررسی می کند.

3- ترک داروها: اگر دارو خاصی مصرف می کنید، به پزشک خود بگویید شاید نیاز باشد برای مدتی استفاده از آن ها را متوقف کنید.

4- ترک سیگار: برای کمک به روند بهبودی باید مدتی قبل از عمل ، سیگار کشیدن را ترک کنید.

5- کنار گذاشتن نوشیدنی های الکلی : برای جلوگیری از ورم زیاد و دهیدارته شدن بدن، از مشروبات الکلی استفاده نکنید.

6 – دریافت دستورالعمل مراقبتی: قطعا پس از عمل طبیعی باید از بینی تان مراقبت کنید. در این مورد راهنمایی های لازم را جانب پزشک دریافت خواهید کرد.

جراحی بینی طبیعی به چه صورت انجام می شود؟

جراحی بینی طبیعی یک روند زیبایی جهت بهبود شکل و عملکرد بینی است که در بیمارستان یا کلینیک تخصصی قابل اجرا است. این روند معمولاً تحت نظر یک پزشک متخصص اجرا شده و از بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی برای شروع پروسه استفاده می شود. انتخاب اینکه شما برای نچرال رینوپلاستی تحت چه نوع بیهوشی قرار بگیرید، به عهده پزشک است.

در مرحله اجرای عمل، جراح برش‌هایی را در بین دو سوراخ یا در داخل سوراخ‌های بینی ایجاد می‌کند و پوست را از غضروف یا استخوان جدا کرده و کنار می‌زند. سپس با توجه به اصلاحات موردنیاز، به شکل‌دهی بینی می‌پردازد. در صورتی که بینی نیاز به تقویت ساختار داشته باشد، جراح از گرافت و بافت پیوندی استفاده می کند. انجام هرکدام از این تکنیک‌ها بر اساس صلاحدید پزشک انتخاب می‌شود. روند رینوپلاستی معمولاً یک تا دو ساعت به طول می‌انجامد، اما در صورت پیچیدگی بیشتر، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.

مراقبت های لازم بعد از عمل بینی طبیعی

پس از جراحی بینی طبیعی، هدف شما رسیدن به بهبودی در کوتاهترین زمان است. به این خاطر که میخواهید سریع تر نتیجه نهایی را ببینید و لذت ببرید. برای سرعت دادن به این مرحله می توانید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

  • پیگیری دقیق دستورات پزشک : دستورات پزشک پس از جراحی بسیار حیاتی هستند. اطمینان حاصل کنید که دقیقا به تمامی توصیه‌ ها و دستورات پزشک خود پایبند باشید.
  • استفاده از داروها به ‌طور منظم: در صورت تجویز داروها توسط پزشک، آنها را به طور منظم و درست مصرف کنید.
  • استراحت به مدت معین : استراحت برای بهبودی بعد از جراحی بسیار مهم است. پس در 3 روز اول فعالیت سنگین نداشته باشید. پ
  • استفاده از یخ : برای کاهش ورم و درد بینی، کمپرس یخ استفاده کنید.
  • رعایت تغذیه مناسب : تغذیه سالم و مقوی می ‌تواند به بهبودی سریعتر کمک کند.
  • تمیز کردن بینی: باید بینی و محل بخیه ها را همیشه تمیز نگه دارید تا به عفونت دچار نشوید.

دکتر امین آمالی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گلنار
گلنار
4 سال قبل

بینی من استخونی هست ، ولی دلم میخواد که طبیعی عمل بشه ، میتونم امیدوار باشم که قشنگ میشه؟ من عملهاتون رو دیدم آقای دکتر، خیلی دوست دارم که بینی منو طبیعی عمل کنید .

حامد
حامد
4 سال قبل

سلام دکتر جان ، بینی من استخونیه با قوز فراوان ، میخوام طبیعی جراحی بشه طوری که مقدار کمی از قوز باقی بمونه ، میشه اینکارو کرد؟ چون شنیدم که استخوان شکسته میشه.

حامد
حامد
4 سال قبل

من میخوام مقدار کمی از قوز بینیم باقی بمونه ، میشه اینکارو کرد؟ چون شنیدم که استخوان شکسته میشه.

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت