بارداری و جراحی بینی

آیا می‌توان در هنگام بارداری جراحی بینی انجام داد؟

هر نوع عمل جراحی انتخابی در طول بارداری ممنوع است؛ از جمله جراحی بینی. اگرچه این عمل هیچ ربطی به رحم خانم‌ها نخواهد داشت اما آرام‌بخش‌ها و داروهایی که استفاده خواهید کرد می‌تواند برای جنین شما مضر باشد.

اما اگر جراحی بینی فراتر از یک جراحی انتخابی برای شما قرار گیرد، مثلا اگر با مشکلات تنفسی ناشی از انحراف سپتوم مواجه شدید و سلامتی شما به دلیل عدم توانایی برای دریافت کافی اکسیژن به خطر افتاد و حتی در شرایط بارداری لازم به انجام عمل جراحی بود، در این زمان شما باید توسط دکترهای خود ارزیابی شوید تا خطرات و منافع جراحی بینی را برای شما سبک سنگین کنند.

بارداری و جراحی بینی

چه مدت بعد از جراحی بینی می‌توان باردار شد؟

بهتر است بارداری ۴-۶ ماه پس از جراحی بینی به تاخیر بیافتد تا هم اثرات جانبی جراحی و داروهای بیهوشی برطرف شده و هم تورم بینی به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد.

آیا بارداری بر روی بینی جراحی شده تاثیر می‌گذارد؟

بدن هنگام بارداری تغییرات قابل توجهی را متحمل می‌شود از جمله تورم بینی، ضخیم شدن دیواره‌ی بینی و در بعضی از افراد افزایش مخاط بینی و تراکم در بینی و حفره‌های سینوسی مشاهده می‌شود. همه‌ی این موارد می‌تواند مشکلاتی برای بینی جراحی شده ایجاد کند. و البته این تغییرات تقریبا به طور کامل برگشت پذیر است.

جراحی بینی در دوران شیردهی

به علت تاثیر داروهای بیهوشی بر شیردهی و نیز رابطه مادر و کودک بهتر است جراحی تا پایان شیردهی به تاخیر افتد. هرچند حداقل دو ماه پس از زایمان از نظر فیزیکی و روانی آمادگی عمل‌های جراحی زیبایی را بدست خواهید آورد. بعد از عمل جراحی در دوران شیردهی به علت آنکه اثرات داروهایی که استفاده کردید در چند روز اول به شیر شما منتقل می‌شود بهتر است از شیر دادن به نوزاد خود خودداری کنید.

 

گالری جراحی بینی

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت