تفاوت جراحی بينى مردانه با بينى زنانه چیست؟

تفاوت جراحی بینی مردانه و زنانه : سبک جراحی بینی در آقایان و خانم ها متفاوت است. زیرا در طى روند تكامل و تحت تاثير هورمون هاى جنسى ، تفاوت هاى اساسى بين صورت و بینی مردان و زنان وجود دارد.

که اگر در جراحى زيبايى بينى و صورت به این تفاوت ها توجه نشود، ممكن است چهره زنانه براى يك مرد ايجاد شود كه مطلوب نيست و از زيبايى و جذابيت مردانه ی او كاسته خواهد شد .

صورت مردان چهارگوش تر ، برجسته تر و بزرگتر از صورت زنان است . بنابراين بينى كه ايجاد مى شود بايد با اين صورت تناسب داشته باشد . به بیان ديگر بينى مردانه هم بايد كمى بزرگتر باشد و نسبت به بينى زنانه ظرافت كمترى داشته باشد.

تفاوت جراحی بينى مردانه با بينى زنانه

 

جراحی بینی در مردان

در جراحى بينى مردانه بهتر است از تغييرات شديد اجتناب نمود و همين قدر كه اشكالات زيبايى آن بر طرف شود كافى است . در واقع هدف اصلى جراحى زيبايى بينى در مردان فقط رفع ايراد هاى بينى و ايجاد يك ظاهر طبيعى و كاملا متناسب با صورت است و ایجاد تغييرات روی بینی در مردان نسبت به زنان بايد كمتر و محدود تر باشد .

شايعترين اشكالات زيبايى بينى در مردان چیست؟

قوز بزرگ روى بينى

پهن بودن قسمت استخوانى در ناحيه پل بينى

بى شكلى نوك بينى

جراح بايد بدون ایجاد تغييرات شديد و ناگهانى ، با ظرافت و مهارت خیلی زیاد اشكالات بینی مردانه را بر طرف كند، به طوری كه بعد از جراحى اصلاً مشخص نباشد كه بينى آن مرد مورد جراحى قرار گرفته است. به عبارت دیگر مناسب ترین مدل بینی برای مردان، بینی طبیعی است.

تفاوت جراحی بينى مردانه با بينى زنانه

تفاوت های ساختاری بینی مردانه با بینی زنانه

1-پهنای بینی:

در نماى روبرو بينى زنانه باريك تر است و اگر خطى از ابرو به ناحيه نوك بينى در دو طرف وصل كنيم در خانم ها اين خطها به هم نزديك تر هستند و يك انحناى خيلى ظريف هم دارند طورى كه تقريبا در وسط بينى اين خط ها مختصرى به هم نزديك تر مى شوند .

در آقايان خط هايى كه از ابرو به نوك بينى وصل مى شوند حالت صاف ترى دارند و از هم فاصله بيشترى هم دارند .

2-قوس بینی:

در نماى نيم رخ پل بينى در مردان كمى بالاتر از خانم ها قرار مى گيرد . به عبارت ديگر اگر خطى از ريشه بينى به نوك بينى رسم كنيم پل بينى در مردان بايد روى خط و حتى بالاتر قرار بگيرد ولى در خانم ها پل بيني بايد حدود دو ميلى متر پايين تر از اين خط قرار بگيرد .

هر اندازه پل بينى نسبت به خط مورد اشاره پايين تر باشد بينى در نماى نيم رخ قوس بيشترى خواهد داشت . قوس شديد حتى در خانم ها هم پذيرفته نيست ، در مردان كه حتما اين قوس هاى شديد نازيبا تر است و بايد از آن ها اجتناب نمود .

3-شکست بینی:

نکته ظریفی كه بينى خانم ها را زيبا تر مى كند وجود شكست خفيف پشت نوك بينى است .در نماى نيم رخ نوك بينى خانم ها نسبت به نواحى بالاتر از آن بايد كمى بالاتر باشد و يك شكست بسيار خفيف بعد از نوك بينى نسبت به پل بينى وجود داشته باشد .

در آقايان وجود اين شكست پسنديده نيست و بهتر است که وجود نداشته باشد .

4-زاويه بينى ولب:

اين زاويه در آقايان بايد كمتر باشد . استاندارد زاویه بین لب و بینی در آقايان بين ٩٠ تا ٩٥ درجه و در خانم ها بين ٩٥ تا ١١٠درجه می باشد . افزايش زاويه بينى و لب از مواردى است كه گاهى در جراحى زيبايى در مورد آن زياده روى مى شود و بينى حالت خوكى به خود مى گيرد كه حتى در خانم ها هم زيبا نيست و بايد از آن اجتناب كرد .

5-نوك بينى:

نوك بينى در خانم ها ظريف تر و كوچك تر است ولى در آقايان بزرگتر و گرد تر است . در كل ظرافت بينى مردانه بايد كمتر از بينى زنانه باشد تا حالت نرينگى صورت حفظ شود .

6- زاويه بينى و پيشانى:

در مردان اين زاويه مختصرى كمتر است و حدود ١٣٠ درجه مى باشد ولى در خانم ها زاويه مختصرى باز تر است و حدود ١٣٤ درجه مى باشد .

7- بلندی بینی:

بلندى بینی در خانم ها، کمی کوتاه تر از آقایان است.

8- ضخامت پوست بینی:

آقایان پوست ضخیم تری دارند و نتیجه گیری آن ها از جراحی در مقایسه با خانم ها مختصرى کمتر است.

رینوپلاستی تقویتی

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهیل
سهیل
4 سال قبل

سلام دکتر جان
قبل از این ایام بینیم و عمل کردین خیلی خوب و طبیعی شده خیلی راضیم مشکلی هم ندارم فقط این ورمش خیلی طول میکشه تا بخوابه؟

Shamim
Shamim
3 سال قبل

سلام اقاي دكتر كسی كه بينيشوعمل كرده ايرادي نداره پماد ا چ ا بزنه براي روزنه هاي رو بيني؟؟

حسین
حسین
3 سال قبل

سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
من بیمار شما هستم سه سال پیش بینیمو پیش شما عمل کردم به شدت رلضی ام هیچ مشکلی ندارم انقدر خوب و طبیعی هست کسی متوجه نمیشه عمل زیبایی انجام دادم این امر برای من به عنوان یه مرد خیلی مهم بود که بینیم طبیعی باشه و چهره ام مصنوعی بشه دکتری به خوبی شما برای جراحی بینی مردانه ندیدم
همیشه موفق و پیروز باشید دکتر آمالی عزیز

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت