جراحی بینی گوشتی

ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که دارای بینی گوشتی هستند و تصمیم دارید برای جراحی کردن آن، اقداماتی انجام دهید. بینی‌های گوشتی معمولاً ساختار پهنی دارند که این عامل از زیبایی آن کم می‌کند. اگر متقاضی جراحی بینی گوشتی هستید حتماً یکی از خواسته‌های شما از جراح این است که خط کانتور زیبایی برای بینی گوشتی ایجاد کند و آن را از حالت صاف و پهنی در بیاورد. مانند هر جراحی دیگری، عمل بینی گوشتی دارای مزایا، عوارض جانبی، روش‌های مختلف جراحی و غیره می‌باشد گه در ادامه توضیحات مختص به آن برای شما توضیح داده شده است.

چگونه تشخیص دهیم بینی‌مان گوشتی است؟

برای تشخیص نوع بینی، جراح ضخامت پوست و استحکام بافت استخوانی و غضروفی تشکیل دهنده بینی را در نظر می‌گیرد. پوست بینی‌های گوشتی معمولاً ضخامت بالایی داشته و استحکام بافت استخوانی و غضروفی آن کم است. در بسیاری از موارد نوک بینی گوشتی از غضروف نرم است که حالت پیازی شکل را برای آن ایجاد می‌کند.

چه مواردی در نتیجه جراحی بینی گوشتی مؤثر هستند؟

به طور کلی نتیجه حاصل از عمل بینی گوشتی، دائمی و برگشت ناپذیر است. عوامل مختلفی می‌توانند نتیجه جراحی کردن بینی گوشتی را تحت تأثیر قرار دهند. از جمله این موارد عبارت‌اند از:

  1. انتخاب درست مدل برای عمل زیبایی بینی گوشتی  : ساختار دماغ‌های گوشتی به گونه‌ای است که شما را در انتخاب مدل‌های مختلف برای رینوپلاستی کمی دچار محدودیت می‌کند. پس لازم است در این خصوص با جراح خود مشورت داشته باشید.
  2. عمل به توصیه‌های جراح زیبایی بینی : پیش و پس از جراحی بینی گوشتی، از سوی پزشک دستورالعمل‌های مراقبتی را دریافت خواهید کرد که باید به درستی و به طور کامل آن را رعایت کنید.
  3. صبر و شکیبایی: نتیجه عمل بینی گوشتی برای نمایان شدن ممکن است به یک سال و گاها بیشتر هم زمان نیاز داشته باشد. شمایی که تحت عمل دماغ گوشتی قرار گرفتید باید از این مورد آگاه بوده و در این مسیر صبور باشید.

تکنیک‌های مختلف عمل بینی گوشتی

همان‌طور که می‌دانید، جراح عمل بینی گوشتی را از طریق یکی از دو روش باز یا بسته به انجام می‌رساند.

  • جراحی بینی گوشتی به روش باز: این روش برش‌ها در بخش خارجی بینی بر روی ناحیه کلوملا ایجاد شده و پزشک با برداشتن پوست، پروسه را آغاز می‌کند.
  • جراحی بینی گوشتی به روش بسته: در این متد رینوپلاستی، برش‌ها کمی محدودتر بوده و از داخل بینی ایجاد می‌شوند.
  •  

اقدامات مهم قبل از عمل بینی گوشتی

همانند سایر پروسه‌های رینوپلاستی، قبل از جراحی بینی گوشتی نیز اقدامات مهمی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا برای عمل به آمادگی کامل برسید.

  • مشاوره با پزشک: ملاقات با جراح بینی گوشتی اولین گام است. در این ملاقات، پزشک شما نیازهای شما را بررسی می‌کند و جزئیات عمل زیبایی بینی گوشتی را توضیح می‌دهد. طی این جلسه شما انتظاراتتان از عمل بینی گوشتی را بیان کرده و پاسخ سؤال‌هایتان را از پزشک دریافت می‌کنید.
  • عکس و تصویربرداری: جراح برای مطمئن شدن از عملکرد دستگاه تنفسی شما، انجام عکس‌برداری از قفسه سینه را تجویز می‌کند.  در طرف دیگر برای مقایسه نتایج قبل و بعد از جراحی دماغ گوشتی، پیش از عمل از دماغ شما از زوایای مختلف، توسط تیم پزشکی عکس برداری به انجام می‌رسد.
  • پرونده پزشکی: در ادامه جلسه، پزشک تمامی موارد ضمیمه شده پرونده پزشکی‌تان، اعم از داروهای مصرفی، بیماری‌ها، جراحی‌های انجام شده و غیره را با دقت بررسی می‌کند تا مطمئن شود مانعی برای انجام جراحی بینی گوشتی وجود ندارد.

نکته: یکی از موارد مهم پیش از عمل زیبایی بینی گوشتی این است که برای مدتی از کشیدن سیگار و سایر دخانیات دور بمانید. بدین صورت پس از عمل دوره ریکاوری شما مختل نخواهد شد.

آیا نتیجه عمل بینی گوشتی بازگشت پذیر است؟

به طور کلی این را بدانید که هر تغییر یکه طی جراحی راینوپلاستی بر روی بینی اعمال می‌شود، قابل بازگشت به حالت اولیه نیست. در خصوص جراحی بینی گوشتی همیشه این شائبه وجود داشته که مدتی پس از عمل نیز دوباره بینی به حالت اول باز می‌گردد.

امروزه تکنیک‌هایی که پزشک برای اعمال تغییرات زیبایی بر روی بینی گوشتی بکار می‌گیرد، در راستای تقویت سازی ساختمان بینی است. یعنی چه؟ در تکنیک‌های قدیمی برای اصلاح بینی، برش‌هایی بر روی بافت‌های بینی ایجاد می‌شد؛ اما امروزه جراح بجای برش دادن ساختار را محکم‌تر می‌کند و از اعمال تغییرات بسیار زیاد صرف نظر می‌نماید.

از این بابت به شما متقاضی عزیز اطمینان می‌دهیم که پس از جراحی بینی گوشتی، نتیجه برای همیشه برای شما ماندگار خواهد بود و فرم جدید بینی‌تان به حالت قبل از عمل باز نخواهد گشت.

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت