معیارهای زیبایی بینی چیست؟

فهرست مطالب

زیبایی یک امر نسبی است. معیارهای زیبایی با توجه به جنسیت ، قومیت و فرهنگ هر فرد میتواند متفاوت باشد. با این وجود یک وجه مشترک وجود دارد و آن هم این است که همه تعادل و توازن را دوست دارند. نکته مهم در مورد زیبایی بینی این است که بینی را به عنوان جزئی مجزا در صورت در نظر نگیریم و اندازه و شکل آن را متناسب با سایر اجزای صورت دستکاری کنیم. باید بدانیم تنها سایز و شکل عضو خاصی در صورت مهم نیست ؛ بلکه تناسب آن با سایر اجزای صورت اهمیت دارد. بینی جراحی شده باید هم زیبا باشد و هم طبیعی و این دو نباید در تناقض باهم باشند. اگر احساس می کنید بینی تان با صورت تان هارمونی ندارد و میخواهید جراحی بینی انجام دهید ، خوب است با معیارهای زیبایی بینی آشنا باشید تا بتوانید بهتر در مورد فرم بینی مناسب با چهره تان تصمیم گیری کنید. 

 

معیارهای زیبایی بینی

 

تقسیم بندی صورت در علم زیباشناسی

یکی از تقسیم بندی‌ هایی که از آن در علم زیبایی شناسی استفاده می‌شود ، تقسیم صورت به سه قسمت است که شامل :

  1. فاصله خط رویش مو تا ریشه بینی (معمولا میان دو ابرو)
  2.  فاصله ریشه بینی تا زیر بینی
  3.  فاصله زیر بینی تا برآمدگی چانه است

با این تقسیم بندی ، صورت به سه ناحیه مساوی تقسیم می شود. البته این را هم بگوییم که این نسبت‌ ها نیز در مردان و زنان و در نژاد های گوناگون متفاوت است. بهترین دکتر عمل بینی تهران برای انجام جراحی زیبایی باید بر این موارد و نسبت ها مسلط باشد.

معیارهای یک بینی زیبا چیست؟

یک بینی با فرم زیبا ، متعادل و مناسب با صورت دارای ویژگی هایی است که در ادامه هر یک را توضیح داده ایم :

صاف و متقارن بودن بینی

اگر خطی عمودی و مستقیم ، از نقطه خط وسط میان ابروها به خط وسط برجستگی چانه رسم کنیم ، این خط باید لب‌ ها و بینی را به دو قسمت مساوی تقسیم کند. چنانچه اینگونه نباشد یا بینی در خارج از خط وسط قرار گیرد ، عدم تقارن در دو سمت صورت و یا اختلالات در فک بیمار وجود داشته باشد ، این موارد نیازمند اصلاحات هستند که معمولا با جراحی انجام می شوند.

ارتباط بینی با چشم‌ها 

در صورتیکه فاصله میان چشم‌ ها در صورت طبیعی باشد ، عرض و پهنای قاعده بینی (فاصله میان سوراخهای بینی) باید مساوی با فاصله میان لبه داخلی شکاف میان دو چشم باشد.

 

اندازه پهنای بینی

پهنای قسمت استخوانی بینی باید حدود  ۶۰ تا ۷۰% پهنای قاعده بینی باشد.

 

اندازه ارتفاع بینی

به فاصله نوک بینی تا صورت ، ارتفاع بینی گفته می‌شود که به عنوان یکی از معیارهای زیبایی بینی اندازه این ارتفاع باید حدود 67 درصد طول بینی باشد.

 

میزان انحنا در پشت بینی

در صورتی که خط مستقیم از ریشه بینی به نوک آن رسم کنیم در مردان برجستگی باید در روی این خط باشد و در زنان دو میلی متر پایین تر از این خط قرار گیرد.

 

معیارهای زیبایی بینی

تقارن بینی از زاویه دید پایین 

برای داشتن یک بینی زیبا و متقارن ، ارتفاع سوراخ های بینی باید دو برابر فاصله میان بالای سوراخ بینی تا نوک بینی باشد.

 

زاویه میان لب و بینی

در تعیین معیارهای یک بینی زیبا ، زاویه میان لب و بینی یک اصل مهم است. زاویه ، میان خطی که عمود بر لب فوقانی (در صورت طبیعی بودن آن) رسم می شود و خطی که از عقب به جلوی سوراخ بینی رسم می شود ، است. این زاویه در مردان 90 تا 95 درجه و در زنان 95 تا 100 درجه باید باشد.

 

 

دکتر امین آمالی

دکتر امین آمالی متخصص گوش ، حلق و بینی ، جراحی زیبایی بینی و صورت ، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس هستند. ایشان فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده است. همچنین دکتر آمالی بیش از 15000 جراحی موفق را در کارنامه خود دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مجله های پزشکی

اشتراک گذاری مقاله

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت