آموزش ماساژ بینی بعد از جراحی بینی

هدف از ماساژ بینی بعد از جراحی دو موضوع هست، کاهش ورم بینی و موضوع دیگر این هست که بعد از جراحی بینی استخوان ها تمایل به باز شدن دارند و انجام صحیح ماساژ بینی به حفظ حالت و باریک ماندن استخوان بینی کمک می کند.

 

ماساژ بینی

 

روش صحیح انجام ماساژ بینی چیست؟

برای انجام ماساژ دو انگشت اشاره خود را دوطرف بینی قرار دهید. توجه کنید دو انگشت شما باید کاملا به موازات بینی باشد و نباید روی صورت و یا روی یبنی قرار بگیرد.

سپس با انگشتان خود فشار ملایمی را وارد کنید. توجه کنید هنگامی که فشار را وارد می کنید باید پوست بینی را به سمت صورت بکشید. این فشار به قسمت استخوان بینی وارد می شود و از اعمال فشار زیاد به غضروف و نوک بینی خودداری کنید.

از اعمال فشار زیاد اجتناب کنید. فشار باید ملایم و کاملا متقارن باشد. فشاری که به دو سمت بینی وارد می کنید باید کاملا به یک میزان باشد در غیر این صورت منجر به کج شدن بینی خواهد شد.

بهترین حالت ماساژ بینی این هست که وقتی انگشتان خود را روی بینی قرار دادید در ابتدا پوست را به سمت صورت کشیده و بعد فشار را به سمت داخل وارد کنید. به عبارت دیگر هنگام ماساژ پوست بینی نباید روی بینی جمع شود و باید به سمت صورت کشیده شود.

این کار باید توسط خود بیمار جلوی آینه انجام داده شود. در غیر این صورت حالت قرینه بودن را نمیتواند به درستی انجام دهد.

فشاری که در هنگام ماساژ وارد می کنید باید به حدی باشد که درد شدیدی را در بیمار ایجاد نکند.

این کار 5 تا 6 بار در روز باید انجام داده شود و در هر بار انجام آن تا 90 بشمارید.

 

ماساژ بینی

 

ماساژ بینی

 

 

آموزش چسب زدن بینی

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mili
Mili
1 سال قبل

سلام وقت بخیر خسته نباشید
من ۲۰ روز که عمل جراحی بی حسی کامل زیبایی بینی انجام دادم بینیم استخوانیه. هفته اول بعد عمل واس باز کردن بخیه هام به مطب مراجعه کردم دستیار پزشک به علت ورم زیاد بینیم مخصوصا سمت راست بینیم که غضروف خیلی متورم بود ماساژ مداوم رو ۲تا۳ ماه گفت که انجام بدم همچنین شستشو با سرم بینی و اینکه گفت وقتی ماساژ میدی در حدی باشه که درد بگیره من اینکارو الان ۲ هفته که انجام دادم نتیجه مثبتی هم داشته و ورمش خیلی خوابیده ولی بینیم یکم بزرگ شده و قوس بینی خیلی کم شده.
حالا آیا نمیدونم شاید بخاطر ورم باشه نظر شما چیه؟

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت