جراحی لیفت ابرو و انواع روش های آن

جراحی لیفت ابرو

اهمیت ابروها در زیبایی چهره

زیبایی ابرو بخش جدایی ناپذیر در زیبایی چهره انسان بوده و در شاداب نشان دادن صورت و طراوت بخشیدن به آن تأثیر بسزایی دارد. با افزایش سن و پدیدار شدن نشانه های پیری در چهره که شامل شل شدن پوست و ایجاد افتادگی و چین و چروک در آن است، طبعاً ابروها نیز دچار افتادگی شده و پایین می آیند. افتادگی ابروها سبب می شود که چهره فرد بر خلاف وضعیت روحی مطلوب او، همواره با ویژگی های نامطلوبی مانند خستگی، بی حالی، غمگینی و عصبانیت به نظر برسد.

 

درمان افتادگی ابروها

لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابروها یکی از بهترین روش های پزشکی مدرن برای درمان افتادگی ابروها، زیباتر شدن صورت و باز شدن و درشت تر به نظر رسیدن چشم افرادی است که به دلایل مختلف دچار افتادگی ابرو شده اند و با افزایش تمایل افراد به زیبایی، لیفت ابرو به یکی از پرطرفدارترین روش های جوانسازی و زیبایی تبدیل شده است.

 

روش های مختلفی برای لیفت و بالا کشیدن ابروها وجود دارد که شامل روش های غیرجراحی و روش های جراحی می شود. در این مقاله شما را با انواع روش های جراحی لیفت ابرو آشنا می کنیم.

 

هدف از لیفت ابرو چیست؟

  • رفع افتادگی ابرو
  • بالا بردن ابرو
  • اصلاح موقعیت ابرو
  • متقارن کردن ابرو
  • تغییر فرم ابرو

 

لیفت ابرو

 

چه افرادی کاندید مناسب این جراحی هستند؟

  • چین و چروک زیاد و عمیق در پیشانی
  • چین و چروک عمیق بین و اطراف ابروها
  • ابروهای افتاده و پایین آمده که باعث ایجاد پوست اضافه روی پلک ها شده اند.
  • ابروهایی که به سمت پایین و بیرون شیب برداشته اند.
  • ابروهای صاف که قوس زیبا ندارند.

 

انواع روش های جراحی لیفت ابرو

 

جراحی لیفت ابرو به روش آندوسکوپی

جراحی لیفت ابرو با روش آندوسکوپی اغلب برای افتادگی های ملایم و متوسط استفاده می شود. در این روش نه تنها ابروها به سمت بالا کشیده می شوند، بلکه پوست اطراف ابروها نیز صاف می شود. همچنین چین و چروک های پیشانی از بین رفته و پیشانی صاف می شود.

برای انجام جراحی لیفت ابرو با آندوسکوپی فرد به طور کامل بیهوش می شود و جراح چند برش در بالای پیشانی او ایجاد کرده و آندوسکوپ را وارد برش ها می کند. جراح به وسیله آندوسکوپ تصاویر واضحی از زیر پوست را در مانیتور می بیند و تغییرات لازم را برای بالا کشیدن ابروها و رفع افتادگی و چین و چروک پوست انجام می دهد.

 

از مزایای جراحی هایی که با روش آندوسکوپی انجام می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد برش های محدود و کوچک روی پوست
  • عوارض پس از جراحی کمتر (مانند عفونت و…)
  • دوره نقاهت کوتاهتر
  • بهبودی سریعتر

 

جراحی کلاسیک لیفت ابرو (لیفت به روش مستقیم)

این روش برای افرادی که دارای چین و چروک های فراوان و عمیق هستند، انجام می شود. زیرا به کار بردن دیگر روش های لیفت ابرو در این افراد و در رفع افتادگی و از بین بردن چین و چروک های عمیق پوست آنها تأثیر چندانی ندارد.

در روش کلاسیک جراحی لیفت ابرو نیز فرد به طور کامل بیهوش می شود. جراحی در محل خط رویش مو یا همان خط بین پیشانی و شروع رویش مو انجام می شود. در این روش جراح پوست را می کشد و پوست اضافه را جدا می کند. در طی این جراحی ماهیچه هایی که سبب ایجاد خط اخم ابرو می شوند، ضعیف می شوند و چین و چروک های پیشانی و بین دو ابرو از بین می روند.

مدت دوره نقاهت و بهبودی پس از جراحی در روش کلاسیک طولانی تر از روش آندوسکوپی می باشد.

جراحی لیفت ابرو موجب می شود تا ابروها در جای درست خود قرار گیرند، چشم ها از حالت خستگی خارج شوند و چهره فرد جوان تر به نظر برسد.

ماندگاری نتایج حاصله از لیفت ابروها با استفاده از روش های جراحی لیفت ابرو، بسیار طولانی مدت تر از روش های غیرجراحی لیفت ابرو است و تا 10 سال و حتی بیشتر ماندگاری دارند.

روش های غیر جراحی لیفت ابرو

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت