عوارض سیگار کشیدن بعد از جراحی بینی

فهرست مطالب

سیگار به خودی خود ضرر بسیاری برای سلامتی دارد. حالا اگر بینی تان را جراحی کرده باشید و قبل از این به شرایط نرمال برسید ، سیگار کشیدن را شروع کنید قطعا از اثرات منفی آن بیشتر متضرر خواهید شد. حتی اگر عادت به سیگار کشیدن دارید مجبورید برای مدتی بعد از جراحی بینی این کار را کنار بگذارید. اگر میخواهید علت دوری از سیگار و هر استعمال هر نوع دخانیات بعد از عمل بینی را بدانید و مطلع بشوید که تا چه مدت باید از این عمل دور بمانید ، به ادامه مطلب توجه کنید.

کشیدن سیگار و جراحی بینی

 

مصرف دخانیات و افزایش احتمال خطر در بیهوشی

کشیدن سیگار و دخانیات باعث میشود مواد موجود در دود آنها که در خون افراد مصرف کننده موجود هست موجب اختلال در روند بیهوشی بیمار می‌شود. استعمال دخانیات موجب کاهش ظرفیت اکسیژن رسانی خون شده و احتمال مشکلات قلبی – تنفسی را در حین بیهوشی بالا می‌برد. داروهای بیهوشی ، می‌توانند بدن شما را تحت فشار قرار دهند ، آنها ممکن است مقاومت شما را به عفونت پایین بیاورند. اگر سیگار بکشید ، بدنتان کمتر می‌تواند از عهده‌ مقابله با فشار ناشی از بی‌هوشی بر بیاید.

تاثیر دخانیات بر بینی جراحی شده

استعمال دخانیات روند بهبود را کند می‌کند. مواد موجود در سیگار موجب تنگ شدن عروق و کاهش خون رسانی می‌شود و در پی آن روند بهبود بافت‌های بینی کاهش می‌یابد. به همین دلیل کاهش ورم بینی و خوب شدن جای بخیه ها در افراد سیگاری زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. اگر امکان ترک سیگار را ندارید و قصد انجام جراحی بینی دارید، حداقل دو هفته قبل عمل و دو هفته بعد از عمل باید از مصرف سیگار خودداری کنید.

چه مدت بعد از جراحی بینی میتوان سیگار و قلیان کشید؟

بهترین جراح بینی تهران توصیه می کند حداقل تا 3 ماه بعد از جراحی بینی نباید دخانیات استعمال کرد.

دکتر امین آمالی

دکتر امین آمالی متخصص گوش ، حلق و بینی ، جراحی زیبایی بینی و صورت ، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس هستند. ایشان فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده است. همچنین دکتر آمالی بیش از 15000 جراحی موفق را در کارنامه خود دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مجله های پزشکی

اشتراک گذاری مقاله

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت