چه مدت بعد از جراحی بینی میتوان سفر هوایی کرد؟

اجازه پرواز بعد از جراحی بینی

شایع‌ترین عمل جراحی زیبایی در ایران عمل بینی است و بر همین اساس ایران رتبه اول را در این زمینه دارد. به علت دانش بالای متخصصان ما و هزینه پایین جراحی در ایران، بسیاری از بیماران و مراجعین ما از خارج از کشور هستند که به منظور انجام این عمل وارد ایران می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین مسائل برای این دسته از مراجعین، زمان بندی است و یکی از مهم‌ترین سوال‌هایشان این خواهد بود که چه زمانی بعد از جراحی می‌توانند پرواز داشته باشند؟

اجازه پرواز بعد از جراحی بینی

خطرات پرواز بعد از عمل جراحی بینی

در ارتفاعات بالا به علت رقیق‌تر شدن هوا و کاهش غلظت اکسیژن، در برخی از افراد از جمله کسانی که دارای مشکل تنفسی هستند و یا افرادی که بیهوشی بیش از 30 دقیقه داشتند، پرواز می‌تواند مشکل ساز باشد.

تغییرات فشار هوا در پرواز موجب گرفتگی گوش و تورم و احتقان در بینی می‌شود و این موضوع برای بینی‌ای که تازه جراحی شده میتواند مخاطره آمیز باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود یک هفته بعد از عمل جراحی از پرواز خودداری کنید تا بافت بینی در این مدت ترمیم شود و احتمال خونریزی و ایجاد مشکل به حداقل برسد.

اما اگر سفر با هواپیما برای بیمار ضروری باشد، تا 48 ساعت بعد از عمل با مشورت پزشک به بیمار اجازه پرواز داده می‌شود.

به طور حتم بعد از انجام هرگونه عمل جراحی قبل از پرواز حتما با پزشک خود مشورت کنید او می‌تواند شما را راهنمایی کند که چه زمانی برای پرواز آمادگی خواهید داشت و همینطور می‌تواند داروهای خاصی را برای شما تجویز کند تا خطر پرواز برای شما کاهش یابد.

 

جراحی بینی به روش باز یا بسته؟

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت