بهترین روش لیفت گونه چیست؟

لیفت گونه روشی نوین برای جوانسازی صورت است. افزایش سن و عوامل محیطی سبب شل شدن پوست، افتادگی و ایجاد چین و چروک در پوست صورت شده، ناحیه میانی صورت یعنی گونه ها افتاده و صاف می شوند وچهره جوانی و شادابی خود را از دست می دهد. پزشک متخصص با عمل لیفت گونه تغییرات شگفت انگیزی را با حداقل مداخلات جراحی در بازسازی و رفع افتادگی صورت انجام می دهد.

 

لیفت گونه

 

بعد ازعمل لیفتینگ گونه، فرد می تواند پس ازگذشت 48 ساعت به انجام فعالیت های روزمره خود بازگردد. مدت زمانی که طول می کشد تا نتیجه لیفت در چهره فرد به طور کامل نمایان شود، درافراد متفاوت است، اما اغلب پس ازحدود شش ماه، نتیجه نهایی و جوان شدن صورت به طور واضح در چهره فرد دیده می شود.

 

هدف از لیفت گونه چیست؟

  • بازگشت قابلیت کشسانی پوست
  • رفع افتادگی صورت
  • رفع چین و چروک صورت
  • فرم دهی به صورت
  • جوانسازی چهره

 

علل افتادگی گونه ها چیست؟

1- از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست

2- تحلیل رفتن چربی و عضلات صورت که منجر به توخالی و صاف شدن گونه ها می شود.

 

 انواع روش های لیفت گونه

لیفت گونه با نخ

این روش لیفتینگ گونه، تکنیکی مدرن برای جوانسازی صورت است. در این تکنیک جراح با استفاده از نخ های سیلیکونی مخصوص، پوست صورت را کشیده، افتادگی و چین و چروک آن را از بین می برد و حالت کشسانی را به پوست بازمی گرداند. این امر سبب ایجاد گونه هایی برجسته، جوانی و زیبایی چهره می شود. جهت پیشگیری از پیدایش هرگونه آلرژی یا عفونت، نخ های لیفت گونه از قابلیت جذب بالایی برخوردار هستند و بعد از مدتی جذب بدن می شوند.

 

مزایای لیفت گونه با نخ چیست؟

  • انجام این عمل تنها 2 ساعت به طول می انجامد.
  • این روش لیفتینگ گونه بدون بی هوشی انجام می شود در نتیجه عوارض داروی بی هوشی را در پی نخواهد داشت.
  • فرد احساس درد و ناراحتی کمی را تجربه می کند.
  • دوره بهبودی بیش از یک هفته نیست.
  • نتیجه عمل بین 6 ماه تا 2 سال ماندگار است.

 

 عوارض لیفت گونه با نخ چیست؟

  • عفونت در موارد نادر
  • حرکت و جابه جایی نخ ها
  • پاره شدن نخ ها
  • ظاهر شدن بخیه زیر پوست

 

لیفت گونه

 

 لیفت گونه با تزریق ژل

یکی از روش های غیرتهاجمی برجسته سازی گونه ها تزریق ژل می باشد. این روش غیرجراحی بوده و با بی حسی موضعی انجام می شود و پزشک با تزریق مواد مصنوعی مخصوص در قسمت میانی صورت به برجسته کردن گونه می پردازد.

 

لیفت گونه با تزریق چربی

تزریق چربی نیز یکی دیگر از روش های غیرتهاجمی برجسته سازی گونه هاست. این روش نیز غیرجراحی بوده و با بی حسی موضعی انجام می شود. در این روش پزشک چربی مورد نیازبرای تزریق را از چربی اضافه بدن خود فرد (نواحی باسن و ران) برداشته و به گونه های او تزریق می کند.

 

مزیت تزریق چربی بر ژل در لیفت گونه

در تزریق ژل از مواد مصنوعی برای برجسته سازی گونه ها استفاده می شود که ممکن است مشکلات و عوارضی به وجود آید. از جمله این مشکلات حرکت و جابه جایی ژل در زیر پوست می باشد.

اما از آنجایی که در تزریق چربی برای افزایش حجم گونه ها، ازچربی بدن خود فرد استفاده می شود، چون ماده تزریق شده از بافت بدن فرد است راحت تر جذب می شود وهیچ عارضه و مشکلی ایجاد نمی کند و نتایج رضایت بخش تری خواهد داشت.

لیفت گونه با پروتز

یکی دیگر از روش های لیفتینگ گونه قراردادن پروتزدرگونه ها است. این روش معمولاً برای افرادی که گونه هایشان به طور کامل تحلیل رفته استفاده می شود. پزشک با قراردادن پروتز آماده گونه در زیر پوست در قسمت میانی صورت، عمل برجسته سازی گونه و جوانسازی صورت را انجام می دهد.

 

لیفت گونه

 

لیفت گونه با جراحی

در روش جراحی، جراح با کشیدن پوست، چین و چروک صورت را برطرف کرده و گونه ها را بالا می برد. خط برش این جراحی در زیر خط مژه بوده و بخیه ها 5 تا 7 روز پس از انجام جراحی کشیده می شوند. در این روش معمولاً فرد پس از جراحی احساس ناراحتی زیادی نخواهد داشت. تورم پس از جراحی 2 تا 4 هفته خواهد بود و بعد از 4 هفته فرد می تواند به انجام فعالیت های روزمره خویش بازگردد.

 

کدام روش لیفت گونه ماندگار تر هست؟

لیفت گونه با نخ، تزریق چربی و ژل  راه حل های موقت هستند.

لیفت گونه با پروتز و جراحی راهکار دائمی هستند.

 

جینوپلاستی یا جراحی زیبایی چانه چیست؟

 

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت