تزریق چربی و ژل

تزریق چربی

با گذر زمان و افزایش سن، حجم لایه‌های زیر پوست به تدریج کاهش می‌یابد. این امر باعث می‌شود پوست حالتی افتاده پیدا کند. تزریق چربی برای بازیابی حجم‌های از دست‌رفته‌ی صورت و جوان‌سازی صورت و ظاهر شما روشی مؤثر و کاربردی است.

در این روش، ابتدا چربی از دیگر نقاط بدن که دارای چربی اضافی هستند مانند شکم برداشته می‌شود و سپس به قسمت‌های مورد نظر تزریق می‌شود. تزریق چربی برای افزایش حجم قسمت‌هایی همچون لب‌ها، گونه‌ها، دست‌ها، سینه‌ها و باسن به‌کار می‌رود.

کاربردهای تزریق چربی

• اصلاح چین‌وچروک‌های اطراف چشم‌ها و صورت و خطوط اخم ابرو‌ها
• بازیابی حجم‌های از دست‌رفته‌ی صورت همچون گونه‌ها
• اگر به دنبال اصلاح ماندگارتر نسبت به فیلرها هستید، تزریق چربی راه‌حلی بلندمدت است
• ارتقای فرم‌های بدن، اصلاح ظاهر زخم‌ها و جوان‌سازی صورت و بدن

گرچه نتایج تزریق چربی برای مدت زمان زیادی باقی می‌ماند، اما دائمی نیست. با افزایش سن ممکن است حجم‌ها دوباره از دست بروند و نیاز به تکرار فرایند تزریق چربی وجود داشته باشد. کیفیت و نتیجه‌ی تزریق چربی به مهارت پزشک نیز بستگی دارد، بنابراین انتخاب صحیح پزشک امری مهم است.

برای افرادی که نسبت به تزریق مواد دیگر حساسیت نشان می‌دهند، تزریق چربی روشی مناسب است چراکه احتمال بروز حساسیت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

تزریق ژل (فیلر)

با افزایش سن از حجم چربی زیر پوست به تدریج کاسته می‌شود، در نتیجه ماهیچه‌های صورت فاصله‌ی کمتری با سطح پوست پیدا می‌کنند. این امر موجب افزایش چین‌‌های صورت و پیدایش چروک در کناره‌های چشم و اطراف دهان می‌شود. تزریق ژل یا فیلر برای بازیابی حجم‌های از دست‌رفته و اصلاح چین‌وچروک‌های صورت و جوان‌سازی ظاهر و صورت شما روشی کارآمد است.

فیلرها با ترکیبات شیمیایی مختلفی در بازار وجود دارد. فیلر مناسب، برای اساس ناحیه‌ای که نیاز به تزریق دارد تعیین می‌شود. به عنوان مثال از فیلرهای ملایم‌تر برای لب‌ها استفاده می‌شود، در حالی که برای ارتقای فرم گونه‌ها فیلرهای قوی‌تر به‌کار می‌رود. دوام نتیجه‌ی تزریق فیلر نیز به نوع آن و ناحیه‌ی مورد استفاده بستگی دارد. اثر آن می‌تواند بین چند ماه تا یک سال باقی بماند. معمولا فیلرهای قوی‌تر، ماندگاری بیشتری دارند. تزریق ژل می‌تواند برای حفظ نتیجه و اثر آن تکرار شود.

در نظر داشته باشید که فیلر با بوتاکس تفاوت دارد. گرچه هر دو روش با تزریق همراه است، از بوتاکس برای ریلکس کردن ماهیچه‌های صورت استفاده می‌شود تا چین‌وچروک‌های پیشانی و اطراف چشم‌ها کاهش یابد.

کاربردهای تزریق ژل

• افزایش حجم و برجسته کردن لب‌ها
• از بین بردن خطوط عمودی لب‌ها
• تقویت و ارتقای فرم‌های صورت
• اصلاح چین‌وچروک‌های صورت، به خصوص اطراف دهان و چشم‌ها
• اصلاح ظاهر زخم‌ها
• بازیابی حجم از دست‌رفته‌ی گونه‌ها
• ارتقای تقارن در فرم‌های صورت

اگر از ظاهر لبخند خود راضی نیستید، اگر به دنبال لب‌های جذاب‌تر و زیباتری هستید و اگر به دنبال روشی بدون نیاز به جراحی برای کاهش چروک‌های صورت و بازیابی جوانی و نشاط ظاهر خود هستید، تزریق ژل یک راه‌حل مطمئن و مؤثر برای شما محسوب می‌شود. تزریق ژل احتیاج به مراقبت خاصی بعد از آن ندارد و بدون احساس درد یا ناراحتی می‌توانید فعالیت‌های روزانه‌ی خود را از سر گیرید.

 

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت