جراحی بینی با لیزر

جراحی بینی با لیزر – تبلیغات وسیع و وسوسه برانگیز جراحی زیبایی بینی توسط لیزر، مردم را به این باور نادرست رسانده که بینی را هم می توان همانند چشم و پوست با لیزر عمل کرد. تبلیغاتی حاکی از این که عمل بینی با لیزر از جدیدترین متدهای جراحی بینی است و می توان بینی را تنها با یک اشعه، بدون بیهوشی و خونریزی جراحی کرد !

در این میان افرادی که دارای بینی گوشتی هستند تمایل بیشتری به این روش دارند زیرا که هدف گذاری تبلیغات جراحی بینی با لیزر، بر روی پوست ضخیم بینی های گوشتی متمرکز می باشد و کوچک کردن بینی گوشتی با لیزر را عملی نشان می دهد.

 

جراحی بینی با لیزر

 

آیا جراحی بینی با لیزر قابل انجام هست؟

متخصصین رینوپلاستی، جراحی بینی با لیزر را یک تیتر تبلیغاتی و غیر واقعی می خوانند و تأکید می کنند که لیزر به هیج وجه نمی تواند ساختار بینی را تغییر دهد و عیوب آن را اصلاح نماید.

هرچند لیزردرمانی در زمینه های دیگر علوم پزشکی پیشرفت کرده است و کاربردهای درمانی بسیاری دارد و برای بسیاری از تغییرات پوستی و زیبایی بسیار مؤثر عمل می کند، اما در کوچک کردن بینی که با تغییر اندازه ی غضروف، استخوان و بافت بینی همراه است، توانایی و کاربردی ندارد.

فناوری لیزر در حال حاضر تا جایی پیشرفت نکرده است که بتواند در سطح استخوانی بینی تغییراتی را ایجاد کند. لیزر هیچ تغییر اساسی بر روی غضروف و استخوان بینی انجام نمی دهد و در برداشتن قوز بینی، اصلاح انحراف بینی و حتی برطرف کردن افتادگی نوک بینی هیچ جایگاهی ندارد.

 

نقش لیزر در جراحی بینی

واقعیت این است که فعلاً جراحی زیبایی بینی با لیزر تنها یک شعار تبلیغاتی است و استفاده از لیزر در عمل بینی فقط برای برش پوست بینی و درمان برخی از انواع مشکلات پوستی و تغییرات زیبایی روی پوست بینی استفاده می شود. ولی برای تغییر در ساختار بینی که از بافت های تخصصی و متفاوت تشکیل شده، نمی توان صرفاً از اشعه لیزر استفاده کرد.

 

کاربردهای لیزر در زیبایی بینی

تغییر رنگ پوست بینی

یکی از کاربردهای لیزر در زیبایی بینی، تغییر در رنگ پوست بینی است. جراح با استفاده از اشعه لیزر و با تیره و روشن کردن نواحی متفاوت بینی، سایه و روشنی خاص در ظاهر بینی ایجاد می کند که باعث می شود بینی کوچک تر به نظر برسد.

کاهش حجم چربی بینی 

کاربرد دیگر لیزر در زیبایی بینی، ایجاد افزایش حرارت در بینی و کم کردن حجم چربی بینی است. اما لازم به دکر است که کم کردن حجم چربی بینی روشی نیست که بتوان به صورت علمی و تخصصی و یک درمان دائمی روی آن حساب کرد.

درمان لک و کک و مک روی بینی

متخصصین جراحی زیبایی بینی از لیزر برای درمان لک و کک و مک روی بینی، از بین بردن آکنه و جای زخم بر روی بینی استفاده می کنند. این نوع لیزر که به لیزر CO2 معروف است، با از بین بردن لایه سطحی و آسیب‌دیده پوست، کلاژن‌سازی پوست را تقویت کرده و باعث رفع کک و مک و قرمزی و جای زخم روی پوست بینی می‌شود.

زیبایی فرم پوست آسیب دیده بینی

پزشکان همچنین از لیزر برای برطرف کردن نواقص و اصلاح بد فرم شدن پوست بینی، در افرادی که در اثر حادثه، تصادف رانندگی یا عوارض سرطان، دچار نقص پوستی در بینی شده اند، استفاده می کنند.

 

جراحی بینی با لیزر

 

شرایط استفاده از لیزر در عمل بینی

  • سن مناسب
  • عدم وجود اختلالات لخته خون
  • افرادی که پوست خود را برنزه کرده اند در انجام این نوع عمل محدودیت داشته و حتماً باید با متخصص مربوطه مشورت های لازم را انجام دهند.
  • بیماران مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده می کنند نیز باید حتماً با متخصص دیابت در مورد این موضوع مشاوره کنند.

افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی

 

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت