جراحی بینی به روش باز یا بسته؟

یکی از سوالات متداول بیمارانی که قصد انجام جراحی بینی دارند این است که جراحی به چه روشی بهتر است؟ جراحی بینی به روش باز یا بسته؟ امروزه جراحی بینی به دو روش باز و بسته انجام می‌شود. که انتخاب روش جراحی بینی بستگی به نوع عمل، بینی فرد و ترجیح پزشک و بیمار دارد.

جراحی بینی به روش باز

در روش باز در قسمت میانی بین دو سوراخ بینی برشی ایجاد می‌شود و پوست از روی بینی بلند می‌شود و جراحی می‌تواند به طور کاملا واضح ساختمان بینی و منطقه موردنظر را ببیند. محل جوش خوردن بخیه های این برش باقی نمیماند و جای نگرانی ندارد.

در روش باز قدرت مانور جراح و فضا برای کار کردن وی بیشتر است. این روش در عمل‌های ترمیمی، جراحی بینی‌های گوشتی و بینی‌هایی که نابهنجاری در آن‌ها زیاد است مناسب‌تر است.

جراحی بینی به روش باز یا بسته؟

جراحی بینی به روش بسته

روش بسته در جراحی بینی به علت مزایای بیشتر روش باز، گزینه‌ی دوم انتخاب جراحان است. اما همواره به علت برخی مزایای آن این روش انجام می‌شود.

 در این روش در داخل بینی بین غضرو ف‌ها برش داده می‌شود و با استفاده از این برش‌ها بدون برش خارجی به پشت و نوک بینی میتوان دسترسی پیدا کرد.

از مزایای این روش میتوان به عدم ایجاد برش بر روی پوست و ورم و التهاب کمتر در نوک بینی نسبت به روش باز اشاره کرد.

جراحان بینی اغلب با هر دو جراحی را انجام می‌دهند اما ممکن است از یک روش بیشتر استفاده کنند. اگر اشکالات بینی خفیف و محدود به برجستگی(قوز) استخوانی/غضروفی باشد و سر بینی نیاز به اقدام محدود داشته باشد روش بسته ارجح است.

جراحی بینی به روش باز یا بسته؟

نکته ای که لازم به ذکر است این است که برش خوردن یا برش پره‌های بینی به روش باز یا بسته ارتباطی ندارد بلکه به اندازه سوراخ‌های بینی و پره‌های بینی بستگی دارد.
اگر سوراخ‌های بینی بزرگ باشند و لازم به کوچک‌تر شدنشان باشد هیچ راهی به جز برش خوردن پره‌های بینی نیست حتی اگر جراحی به طریقه بسته باشد.

گالری جراحی بینی

 

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت