جراحی قوز بینی

یکی از مشکلات شایع در بینی ایرانی ها و مردم خاورمیانه قوز بینی است که می تواند مادرزادی باشد یا در اثر شکستگی ها ایجاد شده باشد. قوز بینی یکی از مشکلات بینی است که بسیاری از افرادی که می خواهند جراحی زیبایی بینی انجام دهند، خواهان برداشتن آن هستند.

قوز بینی باعث می شود که بینی از نمای نیم رخ نامتناسب با صورت به نظر برسد و ظاهری مردانه داشته باشد. که این امر برای بسیاری از زنان ناخوشایند می باشد و همچنین بینی بزرگ و قوز بینی برای بسیاری از مردان هم قابل پذیرش نیست.

جراحی قوز بینی

بهترین جراح برای جراحی قوز بینی کیست؟

برداشتن قوز بینی یک مانور مهارتی در جراحی زیبایی بینی می باشد ، زیرا قسمت برجسته غضروف یا استخوان بینی به اندازه میلی متری تراشیده می شود. بنابراین اگر جراح انتخابی شما فقط به صورت گاه به گاه عمل جراحی زیبایی بینی انجام می دهد ، بعید است که بتواند جراحی مطلوبی انجام دهد. جراحان زیبایی بینی که متخصص ترمیم بینی هستند و مرتباً جراحی زیبایی بینی انجام می دهند ، مرتباً این نوع بینی را مشاهده می کنند. آنها با تفاوت های ظریف در این نوع رینوپلاستی بسیار آشنا هستند و در نتیجه با انجام جراحی برداشتن قوزبینی به طور مداوم به نتایج موفقیت آمیز می رسند. بنابراین بهتر است در انتخاب جراح بینی بسیار دقت کرده و جراحی با مهارت حرفه ای ومیزان تجربه بالا را برای جراحی بینی خود انتخاب کنید.

جراحی قوز بینی به چه روشی انجام می شود؟

قوز بینی در اثر رشد بیش از حد استخوان یا غضروف پشت بینی ایجاد می شود، برای اصلاح قوز بینی ، غضروف و استخوان پل بینی با دقت و ظرافت تراشیده می شود تا به قوس دلخواه برسد. به این ترتیب قوز بینی برداشته شده و زاویه بین لب و بینی اصلاح می شود.این تصور غلطی است که بعضی از افراد فکر می کنند بعد از تراشیدن قوز بینی  پوست اضافی نیز باید برداشته شود،در حالیکه پس از برداشتن قوز بینی ، پوست پوشاننده پل بینی جمع می شود و با چارچوب جدید بینی انطباق پیدا می کند.

گاهی مواقع فرورفتگی بیش از حد محل اتصال پیشانی به بینی سبب می شود که قوز بینی بزرگتر از اندازه واقعی به نظر برسد. در این زمان جراح از گرافت مخصوص به نام گرافت رادیکس استفاده می کند. گرافت رادیکس ،غضروف تراش داده شده از تیغه بینی بیمار است که در قسمت بالایی پل بینی نزدیک به ناحیه میانی دو چشم قرار داده می شود که به حفظ  قوس طبیعی بینی نیز کمک می کند.

جراحی قوز بینی

برداشتن قوز بینی با تزریق ژل

کمتر از 5 درصد موارد، قوز بینی فرد واقعی نیست و در اثر فرورفتگی نواحی بالا یا پایین قوز، برجستگی کاذب ایجاد شده است. در این موارد قوز کاذب یا غیر واقعی وجود دارد که جراح با پرکردن فرورفتگی های اطراف قوز به وسیله تزریق ژل ، قوز کاذب را از بین می برد و نیازی به جراحی و تراشیدن غضروف یا استخوان بینی نیست.

ژل ها مواد پرکنده بی خطری هستند که حدود شش ماه تا یکسال دوام می آورند و بعد از آن باید مجدداٌ تزریق ژل انجام شود.بنابراین در کمتر از 2 درصد موارد که قوز بینی کاذب می باشد و بینی مشکل دیگری مانند کجی ، بزرگی ، بد شکلی و یا افتادگی نوک بینی نداشته باشد، می توان بدون انجام جراحی با تزریق مکرر ژل ، قوز بینی را برطرف کرد.

البته باید توجه داشت که این روش موقت هست و در افرادی که قصد انجام جراحی بینی را دارند توصیه نمی شود زیرا تزریق ژل فرآیند جراحی را میتواند دچار مشکل و سخت کند.

 

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رویا
رویا
4 سال قبل

با سلام ، سه ماه پیش بینیم رو پیش دکتری عمل کردم ، هنوز قوز بینی من سرجاشه فقط یه ذره کمتر شده ، برای عمل مجدد میخوام پیش شما بیام ، کی میتونم اقدام کنم؟

محمد
محمد
4 سال قبل

سلام ، آقای دکتر ، من سال گذشته به بینی ام ژل تزریق کردم ، حالا می خوام جراحی زیبایی انجام بدم ، میتونم اقدام کنم؟ اگر نه بهتره کی انجام بدم؟

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت