رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

چه مدت بعد از جراحی بینی میتوان رابطه جنسی برقرار کرد؟

یکی از سوالاتی که به طور معمول برای افراد متاهلی که قصد انجام عمل زیبایی بینی را دارند وجود دارد این هست که تا چه مدت بعد از عمل بینی باید از برقراری رابطه زناشویی خودداری کنند؟

رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

آیا برقراری رابطه جنسی بعد از عمل جراحی بینی ضرر دارد؟

هیجان جنسی موجب افزایش خون و حرارت در نقاط مختلفی از بدن از جمله صورت می‌شود. از آنجایی که بعد از جراحی بینی رگ‌ها هنوز به طور کامل ترمیم نشدند. این افزایش خون می‌تواند منجر به خونریزی بینی شود.

از طرف دیگر افزایش حرارت و پرخونی عروق منجر به افزایش تورم بینی می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود تا دوهفته بعد از عمل زیبایی بینی از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید تا بافت‌ها و عروق بینی شما ترمیم شود و احتمال خونریزی و تورم کاهش یابد.

خطر احتمالی دیگری که برای بینی جراحی شده در حین رابطه جنسی وجود دارد، خوردن ضربه به بینی است. تا چند ماه بعد از جراحی بینی باید مراقب نخوردن هیچ گونه ضربه‌ای به بینی خود باشید. زیرا استخوان‌های بینی هنوز استحکام کافی ندارد و احتمال آسیب به بینی بالاست.

تا چه مدت بعد از جراحی زیبایی بینی داشتن رابطه جنسی مجاز است؟

به طور کلی متخصصان برقراری رابطه جنسی تا دوهفته بعد از عمل بینی، البته با رعایت احتیاط لازم برای جلوگیری از ضربه خوردن به بینی را بلامانع می‌دانند.

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت