پروتز چانه و گونه

پروتز چانه

چانه یکی از اجزای صورت است که بر تعادل و زیبایی چهره اثر قابل ملاحظه‌ای دارد. استفاده از پروتز چانه، یک روش ساده در عین حال بسیار مؤثر در ایجاد تناسب بین چانه و بقیه‌ی عناصر صورت به خصوص بینی می‌باشد. علاوه بر این، باعث می‌شود خود چانه ظاهری زیباتر و مورد خواست شما داشته باشد.

پروتزهای چانه غالبا از سیلیکون سخت ساخته شده‌اند و دارای شکل‌ها و اندازه‌های متنوعی هستند. بنابر قصد شما از پروتز چانه، آن‌ها می‌توانند چانه‌ی شما رو پهن‌تر کنند تا صورت شما مردانه‌تر به نظر آید، یا آن‌ را باریک‌تر نمایند تا بیش‌تر حالت زنانه پیدا کند.

پروتز چانه

مزایای پروتز چانه

  • افرادی که چانه‌ای عقب رفته دارند، پروتز چانه می‌تواند چانه را به جلو بیاورد.
  • در مواردی که چانه تقارن خود را از دست داده یا به دلایل مختلف دچار نقص گشته، پروتز چانه راه حل مناسبی می‌باشد.
  • به لحاظ جنبه‌های زیبایی‌شناختی، پروتز چانه می‌تواند چهره‌ای متناسب و منطبق با سلیقه‌ی شما را به ارمغان بیاورد.

عمل و مراقبت‌های بعد از پروتز چانه

کاشت پروتز چانه با بی‌حسی موضعی تحت شرایط استریل انجام می‌شود. ورم و کبودی چانه بعد از عمل امری طبیعی است و در طول 1 الی 2 هفته بهبود می‌یابد. اثر و نتیجه‌ی پروتز دائمی است و به مرور زمان تغییر نمی‌کند.

جایگزین پروتز چانه، عمل جراحی ژنیوپلاستی می‌باشد که توسط  استئوتومی و جابجا کردن استخوان ناحیه چانه و ثابت کردن آن توسط پیچ و پلاک صورت می‌پذیرد. این جراحی نتایج فوق‌العاده داشته و علاوه بر جلو آوردن چانه، امکان بلند کردن طول چانه و حتی کوچک کردن آن نیز وجود دارد.

پروتز گونه

شکل و ساختار استخوان گونه دارای نقشی اساسی در ظاهر و زیبایی شخص می‌باشد. با افزایش سن، بافت گونه‌ها حالتی افتاده پیدا می‌کند. استفاده از پروتز گونه کمک می‌کند تا جوانی صورت شما احیا گردد و هم‌چنین با ارتقای زوایا و شکل گونه، تعادل صورت و برجستگی گونه را حفظ نماید.

پروتز چانه و گونه

مزایای پروتز گونه

  • افرادی که ساختار گونه‌ها باعث شده صورت‌شان حالتی تخت پیدا کند، پروتز گونه می‌تواند تناسب و انحناهای صورت را ارتقا بخشد.
  • کسانی که گونه‌شان برجستگی کافی ندارد، پروتز گونه می‌تواند ساختار گونه را اصلاح کند.
  • جوانی و شادابی گونه‌ها را به صورت شما بازگرداند.
  • اگر به دلایل مختلف گونه‌ها از تقارن خارج شده باشند یا آسیب جدی برای استخوان گونه پیش آمده باشد، پروتز گونه گزینه‌ی مطلوبی می‌باشد.
  • پروتز گونه می‌تواند گونه‌ای منطبق با سلیقه و خواست شما برای رسیدن به تناسب و زیبایی صورت‌تان به شما ببخشد.

عمل و مراقب‌های بعد از پروتز گونه

کاشت پروتز گونه با بی‌حسی موضعی تحت شرایط استریل انجام می‌شود. با توجه با نحوه‌ی قرارگیری پروتز، از داخل دهان هیچ جای زخمی روی صورت شما باقی نخواهد ماند. ورم و کبودی تا یک هفته بعد از عمل طبیعی است. پس از آن، نتیجه‌ی دائمی و نهایی قابل مشاهده می‌باشد.

جراحی زیبایی در ایران

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هلیا
هلیا
4 سال قبل

سلام آقاي دكتر خسته نباشيد
ببخشيد من آبان ماه پروتز چانه انجام دادم
حالا خود پروتزه اذيت نميكنه با اينكه مثلا غذاي سفتي بخورم يه كم درد ميگيره ولي اين جاي بخيه داخل دهنم ي جوريه حس خوشايندي ندارم همش احساس ميكنم يه چيزي چسبيده به دهنم!!نميدونم چجور بگمش حس بديه!!
اين طبيعيه خوب ميشه؟؟يا ديگه به علت جوش بافتش زمخت شده؟

جدیدترین مقالات

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت