چه مدت بعد از جراحی بینی میتوان عینک زد؟

بایدها و نبایدهای عینک زدن پس از جراحی بینی

بعد از عمل جراحی بینی نباید فشاری به بینی وارد شود زیرا ممکن است منجر به تغییر فرم و شکل بینی و ایجاد درد روی پل بینی شود. عینک زدن از جمله مواردی است که میتواند باعث فشار به بینی شود.
به گفته متخصصین عینک زدن در هفته اول بعد از عمل که هنوز اسپلینت (قالب پلاستیکی یا همان گچ) بر روی بینی قرار دارد، مانعی نخواهد داشت زیرا وزن عینک به اسپلینت وارد می‌شود و فشار آن بر روی بینی قرار نخواهد گرفت.

اما پس از آن حداقل بعد مدت یک ماه نباید از عینک استفاده شود.

 

توصیه برای افرادی که چشمانشان ضعیف هست و قصد انجام جراحی بینی دارند:

اگر قصد انجام جراحی چشم یا لیزیک را دارید به شما توصیه می‌کنیم که قبل از عمل بینی آن را انجام دهید و در غیر این صورت بهتر هست لنز تماسی تهیه کرده و در دوره نقاهت بعد از عمل به جای عینک زدن از لنز استفاده کنید.

اگر امکان استفاده از لنز را به هر دلیلی ندارید می‌توانید عینک را با چسب به پیشانی خود بچسبانید و یا از پشتیبان عینک برای محافظت از بینی استفاده کنید تا به بینی شما فشاری وارد نشود.

پشتیبان‌های عینک که برای راحتی بینی بعد از جراحی بینی استفاده می‌شوند یک وسیله سبک وزن است که شما مانند یک سرپوش کوچک از آن استفاده می‌کنید و قلاب تعبیه شده در آن به شما این امکان را می‌دهد که از عینک بدون اینکه هیچ برخوردی با بینی شما داشته باشد استفاده کنید.

مراقبت‌های بعد از عمل بینی

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت