خونریزی بعد از جراحی بینی

علت خونریزی بعد از جراحی بینی چیست؟

خونریزی بعد از جراحی زیبایی بینی بسیار به ندرت اتفاق می افتد، اما اگر اتفاق افتاد می تواند علت های مختلفی داشته باشد. اگر کمتر از ۱۲ ساعت بعد از جراحی بینی، خونریزی اتفاق بیفتد، معمولا به دلیل بالا رفتن فشار خون است که علت بالا رفتن فشار خون هم، یا وجود درد و یا تهوع و استفراغ ناشی از داروهای بیهوشی می باشد. بنابراین برای پیشگیری از خونریزی ناشی از درد باید از مسکن استفاده شود و برای پیشگیری از خونریزی ناشی از تهوع و استفراغ ، داروهای ضد تهوع تجویز می شود.

در صورتی که با این داروها خونریزی کنترل نشده و یا خونریزی بسیار شدید اتفاق افتاده باشد، باید به دنبال علل دیگری باشیم.

“خونریزی شدید بینی از جمله شرایط اورژانسی است و باید سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.”

خونریزی بعد از جراحی بینی

از جمله علل خونریزی بعد از جراحی بینی :

  • استفاده افراد از مسکن هایی مانند: آسپیرین، بروفن، ناپروکسن و پیروکسیکام می باشد. آسپیرین از مهم ترین داروهای مسکنی است که روی انعقاد خون تأثیر دارد.برای همین توصیه می شود که آسپیرین از دو هفته قبل از انجام جراحی زیبایی بینی، و سایر مسکن ها از یک هفته قبل از جراحی استفاده نشوند.
  • ضربه خوردن به بینی
  • مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک
  • کمبود ویتامین k در افرادی است که رژیم گیاهخواری دارند.
  • بیماری های مادرزادی اختلال انعقاد خون مانند: هموفیلی و فون ویلبراند می باشد. این افراد برای انجام جراحی باید از پزشک متخصص خود نامه تاییدیه قبل از عمل بگیرند.
  • استفاده از داروهای گیاهی؛ بسیاری از افراد فکر می کنند که داروهای گیاهی چون طبیعی هستند عارضه ای ندارند، در حالیکه بسیاری از داروهای گیاهی روی انعقاد خون تأثیر می گذارند و از قبل از جراحی نباید مصرف شوند. بنابراین ضروری است که افراد اگر داروی گیاهی استفاده می کنند، در زمان مشاوره برای جراحی زیبایی بینی حتما” این مطلب را به پزشک خود اطلاع دهند.

هر یک از موارد و علل خونریزی بعد از جراحی زیبایی بینی که بیان شد ، درمان خاص خود را نیاز دارد. بنابراین بسیار ضروری است که افراد در هنگام مشاوره این موارد را با پزشک خود در میان بگذارند تا درمان به موقع، سریع و مفید انجام پذیرد.

خونابه و خونریزی محدود تا 48 ساعت بعد از عمل طبیعی است اما خونریزی شدید از بینی از جمله شرایط اورژانسی است و باید سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

مراقبت‌های بعد از عمل بینی

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ندا
ندا
4 سال قبل

سلام ، چند روزه عمل کردم ،بینیم خونریزی داره ، هیچ ضربه ای هم نخورده ، به دکترم گفتم میگه مشکلی نیست ، خیلی نگرانم ، البته خونریزیش کمه .ممکنه مشکلی توی بینیم وجود داشته باشه؟

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت