کلوئید یا گوشت اضافه بعد از جراحی بینی

کلوئید یا گوشت اضافه بعد از جراحی بینی :

منظور از کلوئید چیست؟

در بعضی موارد جراحی زیبایی بینی، پس از آسیب دیدگی پوست بینی فرآیند ترمیم کامل صورت نمی گیرد و میزانی از زخم ایجاد شده به صورت بافت قرمز و سفت به شکل گوشت اضافه که به آن کلوئید گفته می شود باقی می ماند.

اکثر افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند، بعد از جراحی نگران به وجود آمدن کلوئید در بینی خود هستند. البته بینی تعداد کمی از افراد مستعد بروز گوشت اضافه پس از جراحی می باشد.

در افرادی که بینی آنها پس از جراحی کلوئید تولید می کند، بهتر است که جراحی بینی آنها به روش بسته انجام شود، زیرا در جراحی باز شکاف هایی در وسط بینی  در ناحیه خارجی آن ایجاد می شود و مکانی مناسب برای ایجاد گوشت اضافی فراهم می کند. ولی در جراحی بسته شکاف در داخل بینی می باشد و احتمال تشکیل کلوئید نزدیک به صفر است.

 

 

علل ایجاد شدن گوشت اضافه در بینی پس از جراحی چیست؟

  • وراثت
  • بریدگی
  • سوختگی
  • گزش حشرات
  • خالکوبی
  • جوش صورت
  • سوراخ نمودن بینی جهت جواهرات

 

جراح چگونه میتواند از بروز گوشت اضافه در بینی پس از جراحی جلوگیری می کند؟

یک جراح با تجربه ، با مهارت در تکنیک های جراحی بینی و دقت و توجه در نوع پوست افراد و مراقبت های بعد از جراحی بینی، از بروز کلوئید بینی پس از جراحی جلوگیری می کند. جراح باید در هنگام ایجاد برش و بخیه زدن پره های بینی دقت بالایی داشته باشد زیرا در جراحی بینی ایجاد تغییرات در پره های بینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و پره های بینی جزو حساس ترین بخش در جراحی بینی محسوب می شوند.

احتمال ایجاد گوشت اضافه در افرادی که بینی های گوشتی دارند بیشتر است ، از این رو افرادی که بینی گوشتی دارند باید در انتخاب جراح بینی خود دقت بسیار زیادی داشته باشند. جراح باتجربه و ماهر، جراحی و بخیه زدن را با مهارت و ظرافت بالایی انجام می دهد تا از ایجاد اسکار و کلوئید پس از جراحی بینی پیشگیری کند.

بهترین جراحی بینی

راه های پیشگیری و درمان کلوئید بینی

کلوئید پس از جراحی بینی به صورت برجستگی در محل برش جراحی به وجود می آید، ولی جای نگرانی نیست زیرا یک جراح متبحر می تواند کلوئید ایجاد شده در بینی را با جراحی و استفاده از پمادهای مخصوص برطرف نماید.

پیشگیری با استفاده از پماد مخصوص:

جراح بینی به منظور پیشگیری از ایجاد گوشت اضافی بعد از جراحی، پماد مخصوصی برای بیمار تجویز می نماید که بیمار باید طبق دستور و در زمان مشخص و به روش صحیح پماد را در ناحیه مورد نظر به مدت ۲ الی ۳ دقیقه مالیده و ماساژ دهد. در صورت عدم ماساژ ممکن است پماد اثری نداشته باشد.

درمان با جراحی:

جراح با انجام جراحی های کوچک عارضه ی ایجاد شده را برطرف کرده و کلوئید بینی را از بین می برد.

 

اسکار و جای بخیه بعد از جراحی بینی

دکتر امین آمالی

متخصص گوش، حلق و بینی، جراحی زیبایی بینی و صورت، جراحی اندوسکوپی بینی و سینوس، جراحی اختلالات خواب و فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده ، دوره تکمیلی در دانشگاه استنفورد آمریکا را گذرانده ، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و تجربه‌ ۱۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی و درمانی موفق را دارا می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری مقاله

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت